به گزارش گروه سیاسی رکنا: علاءالدین بروجردی در واکنش به قرارداد فروش سامانه موشکی S۴۰۰ روسیه به عربستان با بیان این نکته که صنایع نظامی از تجارت‌های بزرگ جهانی محسوب می شود، گفت: با توجه به سفر ترامپ Trump به عربستان و به دنبال آن انعقاد قراردادهای هنگفت در حوزه نظامی طبیعی است که روسیه در رقابت فروش سلاح بخشی از بازار Store عربستان را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: بخش اعظمی از بازار تسلیحاتی عربستان مربوط به آمریکا است و از این حیث اقدام روسیه در انعقاد قرارداد فروش تسلیحاتی به عربستان موفقیت محسوب می شود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره لزوم حرکت در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اتکا به توان داخلی با عنایت به این قرارداد گفت: ما با روسیه روابط خوبی داریم و سامانهS۳۰۰ را از روسیه گرفتیم ولی درعین حال سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در عرصه تسلیحاتی اتکا به توانمندی ملی است.
بروجردی در پایان تاکید کرد: این سیاست همیشه وجود داشته است چون با آن می توان کشور مستقل‌ را از تعرض دشمن مصون نگه داشت. زیرا همیشه در عرصه تسلیحاتی وابستگی به خارج می تواند شکننده باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 314748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟