آمریکا صدور روادید را برای اتباع ترکیه تعلیق کرد

به گزارش گروه سیاسی رکنا: به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آمریکا صدور هرگونه روادید غیرمهاجرتی را در دفاتر دیپلماتیک خود در ترکیه به حال تعلیق در آورد.
شبکه الجزیره با اعلام این مطلب افزود این بدان معناست که آمریکا تا اطلاع ثانونی به جز آن دسته از اتباع ترکیه که قصد دارند به آمریکا مهاجرت کنند، برای دیگر اتباع ترکیه روادید صادر نمی کند.
تام اکرمن Tom Ackermanخبرنگار الجزیره در واشنگتن دی سی این تصمیم دولت آمریکا را به تنش در روابط واشنگتن و آنکارا نسبت داد و گفت دولت ترامپ Trump چند روز پیش، از دولت رجب طیب اردوغان به خاطر بازداشت یکی از کارکنان محلی کنسولگری آمریکا در استانبول انتقاد کرد.
این در حالی است که داوود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره بازداشت متین توپوز کارمند محلی سرکنسولگری آمریکا در استانبول به اتهام جاسوسی، تلاش برای سرنگونی دولت قانونی ترکیه (‌و ارتباط با سران کودتای نافرجام 15 ژوییه) تاکید کرد، اگر وی مرتکب جرمی شده باشد اینکه در فلان مکان کار می کند موجب مصونیت وی نخواهد بود.
ولی سفارت آمریکا در آنکارا هرگونه ارتباط متین توپوز را با گروه عبدالله گولن تکذیب کرد.
اکرمن تصمیم وزارت امور خارجه آمریکا را به تعلیق صدور روادید غیرمهاجرتی برای اتباع ترکیه، نوعی واکنش تلویحی به بازداشت توپوز توصیف کرد.
خبرنگار الجزیره افزود اوضاع و شرایط از تشدید تنش در روابط آمریکا و ترکیه حکایت دارد؛ چه بسا که سطح مناسبات دو کشور در روزهای آینده بیشتر تنزل یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 314299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟