اردوغان: مرزهای ترکیه با کردستان عراق به زودی بسته خواهد شد

رکنا سیاسی: به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری در آنکارا گفت: طرح کنونی تقسیم در سوریه و عراق بر مبنای مذهبی در راستای تلاش برای محاصره ترکیه است. ترکیه مرزهای خود را با شمال عراق می‌بندد و به زودی حریم هوایی خود را نیز در پاسخ به همه پرسی جدایی خواهد بست.
اردوغان افزود: ترکیه مانعی در برابر هرج و مرج در این منطقه است. برخی تلاش می‌کنند ترکیه را از داخل و خارج هدف قرار دهند.
اردوغان گفت: اسرائیل و به همراه آن برخی از یهودیان از شمال عراق حمایت می کنند. رهبری شمال عراق با پرونده جدایی عاقلانه تعامل نمی‌کند.
او افزود: تدابیر علیه منطقه کردستان شمال عراق، کردها را هدف قرار نداده است. همه پرسی در شمال عراق امنیت ما و امنیت کشورهای همسایه را هدف قرار داده است. همه پرسی یک رفتار کودکانه است که مسئولان اداره شمال عراق مرتکب شدند.
اردوغان گفت: دستان مسئولان اداره شمال عراق به خون آلوده است به گونه ای که خویش را به مثابه خنجری در دستان برخی طرف‌ها علیه ما قرار داده اند.
رئیس جمهور ترکیه افزود: بین شبکه داعش ISIS و افراد مسلح کرد تفاوتی وجود ندارد. به نبرد خود با تروریسم تا نابودی آخرین تروریست Terrorist ادامه خواهیم داد.
اردوغان در ادامه گفت : این همه پرسی در حد یک عمل ماند و نتیجه آن اساسا از این پس آغاز خواهد شد چرا که تحریم های جدی دیگری علیه این منطقه در راه است.
او درباره به اهتزاز درآوردن پرچم اسرائیل در همه پرسی و اظهارات اخیر مقامات خارجی گفت: اینها بیانگر آن است که این اقدام با تحریک و خواست قدرت‌های بیگانه برای فتنه انگیزی، خونریزی و برادرکشی مستمر در منطقه صورت گرفته است و باید این را بگویم که مقامات شمال عراق با اشتباه تاریخی خود داوطلب این آتش افروزی شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 313188 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟