سازمان ملل: سوء استفاده‌ دولت میانمار از مسلمانان، جنایات علیه بشریت است

رکنا سیاسی: به نقل از وب سایت کمیسر عالی، کمیته رفع تبعیض علیه زنان و کمیته حقوق کودک، از مقامات میانمار خواستند تا بلافاصله خشونت را در شمال استان راخین متوقف کنند و به سرعت و به طور قاطعانه پرونده‌های خشونت علیه زنان و کودکان را بررسی و جنایتکاران را محاکمه کنند.
کارشناسان این کمیته‌ها گفتند: ما به ویژه در مورد سرنوشت زنان و کودکان روهینجا که با نقض جدی حقوق بشر از جمله کشتار، تجاوز Rape و جابجایی اجباری روبرو می شوند، نگران هستیم. چنین تخلفاتی را می توان جنایات علیه بشریت قلمداد کرد و ما عمیقا نگران ناتوانی دولت در پایان دادن به این تخطی های تکان دهنده از حقوق بشر هستیم که به دستور ارتش و دیگر نیروهای امنیتی انجام می شود.
کمیته ها از مقامات مدنی و نظامی میانمار خواستند تا به طور کامل به تعهدات خود تحت هر دو کنوانسیون حقوق کودک و کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان پایبند باشد و همچنین اقداماتی در راستای پیشگیری، تحقیق، مجازات و حصول اطمینان از جبران خسارت از زنان و کودکان، در برابر اقدامات افراد خصوصی یا شبه نظامیان، تدبیر کنند.
برای اطمینان کامل از حسن انجام کار، کمیته ها از دولت میانمار خواستند همکاری کامل با گروه حقیقت یاب تاسیس شده توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، داشته باشند تا این گروه بتواند تحقیقات کامل و مستقلی انجام دهد.
بر اساس این گزارش و به نقل از ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، کارشناسان همچنین خاطرنشان ساختند که بی خانمانی زنان و کودکان روهینجا و جابجایی طولانی مدت، آنها را به سطوح بالای فقر و سوءتغذیه سوق می دهد و دسترسی آنها به حقوق اساسی خود از جمله آموزش و پرورش، اشتغال و مراقبت های بهداشتی را محدود کرده و آزادی Freedomجابجایی را از آنها می گیرد.
کارشناسان گفتند: ما از مقامات میانمار می خواهیم توجه کامل به نیازهای زنان و کودکان روهینجایی آواره داشته باشند و خواستار حمایت جامعه جهانی از زنان و کودکان ساکن در اردوگاه های کشورهای همسایه هستیم. این توجه باید شامل ارائه کمک های لازم و ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت سریع و پایدار آنها به موطن خود، در صورت تمایل آنها و در ایمنی و شرافت کامل باشد.
کمیته ها همچنین خواستار همکاری کامل دولت میانمار با سازمان های متولی کمک های بشردوستانه شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 312880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟