رایزنی نمایندگان با رئیس مجلس درباره احکام صادره برای هفت فعال سیاسی اصلاح طلب

رکنا سیاسی: محمدرضا تابش اظهار کرد: رویه همیشگی این بوده که روسای مجالس پیگیر رفع مشکلات نمایندگان ادوار هم هستند. مخصوصا آقای کروبی که در این زمینه بسیار ممتاز بود و برای رفع مشکل نمایندگان ادوار نگاه جناحی را هم در نظر نمی‌گرفت. ما هم با توجه به همین سابقه از آقای لاریجانی استمداد کردیم که وارد موضوع شود و به حل و فصل آن کمک کند. همچنین نواب رئیس مجلس هم در جریان این موضوع هستند.
وی افزود: فعالان سیاسی اصلاح طلب که اخیرا دادگاه بدوی برای آنها حکم صادر کرده افرادی انقلابی و خوش سابقه هستند که برخی از آنها رزمنده، جانباز و برادر شهید هستند و قلبشان برای اعتلای نظام و انقلاب می‌تپد. از این حیث احکامی که برای آنها صادر شده بسیار تعجب برانگیز است.
نماینده مردم اردکان در مجلس در ادامه از اعمال محدودیت‌های جدید در مورد رئیس دولت اصلاحات خبر داد و آن را هم تاسف آور توصیف کرد.
تابش اضافه کرد: در شرایطی که کشور برای مواجهه با ترفندهای بدخواهان نیازمند اجماع و وحدت ملی است این قبیل احکام نسبت به فعالان سیاسی خوش سابقه و انقلابی پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت و ما خواستار این هستیم که موضع با هدایت و دخالت موثر روسای هر سه قوه علی الخصوص رئیس مجلس فیصله پیدا کند و اجماع و وحدت ملی و هم افزایی بین جناح ها و گروه ها باعث شود تا دشمنان به مقاصد خود دست پیدا نکنند.
به گزارش ایسنا، حکم اولیه دادگاه انقلاب برای محمدرضا خاتمی، علی شکوری‌راد، آذر منصوری، حمیدرضا جلایی‌پور، محمد نعیمی‌پور، حسین کاشفی و محسن صفایی‌فراهانی مبنی بر یک سال حبس و دو سال محرومیت از حضور در احزاب، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام روز دوشنبه به وکلای آنها ابلاغ شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 312845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟