حاتمی: اجازه تحقق سناریوی صهیونیست ها در منطقه را نمی دهیم

ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه که به تهران سفر کرده است بعد از ظهر امروز با حضور در محل وزارت دفاع کشورمان با امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

امیر حاتمی در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی مدت دوستی ایران و ترکیه و برخورداری دوملت از اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی گفت: ترکیه از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی- دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه امروز غربی‌ها با همراهی رژیم صهیونیستی، نسخه جدیدی برای منطقه پیچیده اند، افزود: آمریکا و اسرائیل پس از شکست سناریوی داعش، راهبرد تجزیه کشورهای منطقه را در دستور کار خود دارند اما ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم و تاثیر گذار منطقه، اجازه تحقق سناریوی جدید را به آنها نخواهد داد.

وی افزود: تحولاتی که ظرف سال های اخیر در منطقه شکل گرفته است به نفع رژیم صهیونیستی و به ضرر جهان اسلام بوده و موجب خارج شدن فلسطین از اولویت جهان اسلام شده است.

وزیر دفاع با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه، گفت: مشارکت سه کشور ایران، ترکیه و عراق می تواند در ایجاد ثبات و امنیت منطقه و مقابله با اقدامات تجزیه طلبانه مفید و موثر باشد.

حاتمی با استقبال از مشارکت ترکیه در حل بحران سوریه برحفظ تمامیت ارضی سوریه و تاکید بر راهکار سیاسی حل بحران مبتنی بر مذاکرات سوری-سوری و رجوع به آراء عمومی مردم تاکید کرد.

وی ضمن اعلام حمایت دولت دوازدهم از گسترش همکاری های نظامی و امنیتی میان نیروهای مسلح دو کشور به ویژه در بخش مبارزه با تروریسم در منطقه اظهار امیدواری کرد: این روند موجب افزایش ثبات و امنیت دو کشور و منطقه را فراهم کند.

در این دیدار ارتشبد حلوصی آکار ضمن تشکر از استقبال گرم و مهمان نوازی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ترکیه فصل جدیدی از همکاری های تهران و آنکارا آغاز شده است و دو طرف بایستی عقب ماندگی های گذشته را با توجه به زمینه های مشترک همکاری به سرعت جبران نمایند.

وی گفت: ما بر این باوریم که همکاری های آتی دوجانبه ایران و ترکیه موجب ایجاد امنیت و ثبات پایدار در منطقه و جهان خواهد شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه با اشاره به اشتراکات فراوان دو ملت و دو دولت اظهار امیدواری کرد: روابط دفاعی و نظامی دو کشور همچون روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی توسعه یابد.

حلوصی آکار افزود: ما از تمامیت ارضی، یکپارچگی و انسجام سوریه و عراق حمایت می کنیم و هیچگونه تغییرات در مرزها را به رسمیت نمی شناسیم.

وی با اشاره به مواضع مشترک ایران، عراق و ترکیه در قبال تجزیه طلبی اقلیم کردستان عراق گفت: ما در رابطه با این منطقه به توافقات خوبی در حوزه سیاسی و نظامی دست یافته ایم که در صورت استمرار شرایط موجود، اقلیم کردستان با تحریم های شدید اقتصادی، سیاسی و نظامی ما روبرو خواهد شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه در پایان بر آمادگی کشورش جهت همکاری با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت مرزها، قاچاق Contraband انسان و اسلحه و تجارت مواد مخدر Drugs تاکید کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 312511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟