ثبت نخستین شکایت علیه فرمان ضدمهاجرتی جدید ترامپ در دادگاه فدرال آمریکا

نخستین دادخواست علیه دستور ضدمهاجرتی جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به دادگاه فدرال این کشور در مریلند تسلیم شد.

گروه موسوم به «ائتلاف ایرانیان فراسوی مرزها»، یک نهاد حقوقی آمریکایی و سازمان مدافع حقوق مسلمانان در این کشور روز دوشنبه، نخستین دادخواست علیه دستور ضدمهاجرتی جدید ترامپ Trump را به دادگاهی در مریلند تسلیم کردند. شورای ملی ایرانیان آمریکا نیز به این گروه‌ها پیوسته است.

مدیر اجرایی «ائتلاف ایرانیان فراسوی مرزها»، با انتقاد از سومین فرمان ضدمهاجرتی ترامپ، گفت در یک سال گذشته، اعضای این نهاد در دانشگاه و ایستگاه‌های مترو مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. او افزود سیاست‌های دولت کنونی آمریکا باعث جدایی آن‌ها از عزیزانشان شده است. مدیر اجرایی ائتلاف ایرانیان فراسوی مرزها همچنین درباره خطرات ترویج نفرت در آمریکا و ظهور دوران تاریکی از تعصبات کورکورانه نژادی در این کشور هشدار داد.

در دادخواست ثبت‌شده آمده است فرمان جدید ترامپ، قانون Law مهاجرتی آمریکا را مبنی بر رعایت عدم تبعیض هنگام صدور روادید نقض می‌کند. طبق این شکایت، محدودیت‌های جدید مهاجرتی دولت آمریکا با نخستین اظهاریه متمم اول قانون اساسی آمریکا –تضمین‌کننده آزادی Freedom دینی از طریق منع کنگره از تصویب قوانین مرتبط با دین و جلوگیری از مداخله دولت در هر نوع امور خصوصی و عمومی مذهبی– در تضاد است.

در این دادخواست همچنین آمده است علی‌رغم افزوده شدن نام کشورهای ونزوئلا و کره شمالی به فهرست کشورهای ممنوعه در سومین فرمان ضدمهاجرتی ترامپ، هدف و پیامدهای این فرمان –جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک آمریکا– همچنان بدون تغییر باقی مانده است.

فرمان ضدمهاجرتی جدید ترامپ که از 18 اکتبر (26 مهر) اجرایی خواهد شد، محدودیت‌های دائم مسافرتی را علیه اتباع 7 کشور ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی، چاد و کره شمالی اعمال می‌کند. همچنین، برخی از افراد دولتی در ونزوئلا نیز مشمول این محدودیت‌ها می‌شوند. بنا بر اظهارات کارشناسان حقوقی، فرمان ضدمهاجرتی جدید ترامپ در برابر پیگردهای قانونی مصونیت بیشتری دارد؛ زیرا این فرمان پس از ماه‌ها کارشناسی مقامات دولت آمریکا تدوین شده است. از سوی دیگر، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرده است در فرمان سوم خود، با افزودن کره شمالی و ونزوئلا، بر ارتباط میان این فرمان با شعارهای ضداسلامی‌اش در مبارزات انتخاباتی رقابت‌های ریاست جمهوری سال 2016 این کشور، سرپوش بگذارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 312474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟