آمریکا و کره شمالی درصدد گفت‌وگوی غیررسمی برای اجتناب از برخورد نظامی

رکنا سیاسی: رسانه ژاپنی آساهی مدعی شد مقامات آمریکایی و کره شمالی درصدد هستند طی دیداری غیر رسمی در اُسلو پیرامون کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره و درباره اجتناب از وقوع درگیری نظامی بین دو کشور گفت‌وگو کنند.

به نوشته سایت خبری موسسه انتشاراتی آساهی شیمبون، منابعی نزدیک به دولت آمریکا و کره جنوبی گفته‌اند نمایندگان دو کشور امیدوارند گفت‌وگوهایی در مسایل مربوط به منطقه داشته باشند.

آساهی در ادامه به نقل از این منابع نوشت، کره شمالی «چوی سان هی»، رئیس دفتر وزارت امور خارجه کره شمالی در بخش آمریکای شمالی را به نروژ اعزام می‌کند تا اواسط اکتبر با فرستاده آمریکا در اسلو دیدار کند.

آساهی درادامه نوشت، کره شمالی سعی دارد افراد دیگری مثل کیم کای گوان معاون اول وزیر خارجه کره شمالی در این دیدار حضور داشته باشند.

کره شمالی آزمایش‌های موشکی و اتمی متعددی در شبه جزیره کره انجام می‌دهد و علت این اقدامات را حضور نظامی آمریکا در منطقه عنوان می‌کند.

در مقابل، آمریکا و متحدانش بارها کره شمالی را با قطعنامه‌های سازمان ملل تحریم کرده و دولت آمریکا به اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ تهدید کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 311127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟