بیش از 50% آمریکایی‌ها ترامپ را شایسته ریاست جمهوری نمی‌بینند

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس نتایج این نظرسنجی که موسسه کوینیپیاک برگزار کرد، اکثریت آمریکایی‌ها (۵۶%) رئیس جمهور کنونی کشورشان را شایسته ریاست جمهوری نمی‌دانند و تنها یک سوم (۳۶%) از عملکرد وی از زمان آغاز ریاست جمهوری‌اش در ماه ژانویه راضی هستند.

این نظرسنجی نشان داد، ۵۶ درصد از افراد شرکت کننده دونالد ترامپ Trump را واجد شرایط ریاست جمهوری نمی‌دانند و در مقابل ۴۲ درصد وی را شایسته این پست دانستند.

البته این آمار در گروه‌های مختلف متفاوت اعلام شده است: در میان دموکرات‌ها ۹۴ درصد وی را نامناسب و تنها ۵ درصد او را مناسب دانستند. در میان مستقل‌ها این نسبت ۵۷ به ۴۰ درصد بود اما ۸۴ درصد جمهوری‌خواهان هنوز ترامپ را مناسب ریاست جمهوری خواندند و تنها ۱۴ درصد این را نپذیرفتند.

از نظر رنگ پوست ۵۰ درصد از سفید پوستان وی را شایسته ریاست جمهوری و در مقابل ۴۸ درصد بر خلاف این نظر را عنوان داشتند. همچنین ۴۹ درصد از مردان او را نالایق و در مقابل ۴۹ درصد عکس این مساله را اعلام کردند.

اما ۹۴ درصد از شرکت کنندگان سیاه پوست گفتند، ترامپ فاقد شایستگی برای پست کنونی است. ۶۳ درصد از زنان نیز موافق این نظر بودند.

این نظرسنجی طی ۲۱ الی ۲۶ سپتامبر برگزار شد و ضریب خطای آن به ۳,۱ درصد می‌رسد.

هم‌چنین حدود ۶۹ درصد از شرکت کنندگان گفتند رئیس جمهور آمریکا باید دست از توئیت کردن بردارد و در مقابل تنها ۲۶ درصد گفتند که از استفاده مداوم وی از این سایت راضی هستند.

درباره میانگین رضایتمندی از عملکرد ترامپ نیز این رقم به ۳۶ درصد می‌رسد که این میزان از ماه مارس تغییر چندانی نکرده است.

در عین حال این نظرسنجی نشان داد که ۵۱ درصد ار آمریکایی‌ها از اینکه ترامپ رئیس جمهور کشورشان است شرم دارند و در مقابل تنها ۲۷ درصد گفتند که به ریاست جمهوری وی افتخار می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 311117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟