نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: همه‌پرسی استقلال کردستان عراق را به رسمیت نمی‌شناسیم

رکنا سیاسی: بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه غیرعلنی صبح امروز (چهارشنبه) آقای شمخانی مسائلی را در خصوص داعش، تکفیری‌ها، وضعیت سوریه و اقدامات خوبی که در آنجا انجام شده مطرح کردند.
وی با اشاره به طرح موضوع همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق و حواشی آن در جلسه غیرعلنی مجلس گفت: ایشان موضوع تمامیت ارضی عراق را مدنظر قرار دادند و به اقداماتی اشاره کردند که باید در سطح منطقه و در کشور انجام شود. البته اقدامات ما عمدتا مذاکره‌ای است و بحث تمامیت ارضی عراق با توجه به قانون Law اساسی این کشور، تعهد نامه‌ها و پیمان‌های بین‌المللی نیز مورد اشاره قرار گرفت.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکل به وجود آمده در راستای برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق از طریق گفتمان سیاسی خاطرنشان کرد: قانون اساسی عراق دارای حساسیت ویژه ای است و باید به آن توجه شود طبیعتا ما همه‌پرسی را به رسمیت نمی شناسیم زیرا عراق کشوری تابع قانون و کنوانسیون‌ها بین‌المللی است و خطوط مرزی‌اش مشخص است.
نعمتی در پایان اضافه کرد: عراق با حساسیت نسبت به مرز هوایی و ترددها برخورد می کند. البته مشکلاتی در صدور نفت از منطقه کردها و همچنین تجارت آنها به وجود آمده که ما معتقدیم باید از طریق دیپلماسی حل شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 310597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟