حمایت اکثر آمریکایی‌ها از اقدام نظامی علیه کره شمالی در صورت شکست دیپلماسی

رکنا سیاسی: به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، یک نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه گالوپ نشان داد که نگرش آمریکایی‌ها نسبت به کره شمالی در حال تغییر و منفی‌تر شدن است.
این نظرسنجی نشان داده که اکنون تعداد آمریکایی‌هایی که از پاسخ نظامی آمریکا علیه این کشور خودسر حمایت می‌کنند در روزهای اخیر به میزان چشمگیری بیشتر شده است.
لیدیا سعد، یک تحلیلگر گالوپ گفت: در حالی که کره شمالی همچنان به آزمایش‌های موشکی و تهدیدهای تحریک آمیزش ادامه می‌دهد اکثریت آمریکایی‌ها آماده حمایت از یک اقدام نظامی علیه کره شمالی دست‌کم به عنوان آخرین راه حل هستند.
وی افزود: مشخصا باید گفت که در نظرسنجی جدید ۵۸ درصد می‌گویند اگر تلاش‌های اقتصادی و دیپلماتیک در حصول اهداف آمریکا شکست بخورد از اقدام نظامی علیه کره شمالی حمایت خواهند کرد.
این در حالی است که آخرین باری که گالوپ چنین نظرسنجی را در میان آمریکایی‌ها انجام داده بود این میزان حمایت تنها ۴۷ درصد بود.
این تحلیلگر ادامه داد: با این حال همچون سال ۲۰۰۳ اکنون نیز نگرش آمریکایی‌ها در قبال حمله به کره شمالی مبتنی بر گرایش‌های حزبی است چون این نظرسنجی جدید نشان داده که ۸۲ درصد از جمهوری‌خواهان حامیان چنین حمله‌ای هستند در حالی که تنها ۳۷ درصد از دموکرات‌ها از این حمله حمایت می‌کنند.
سعد خاطر نشان کرد: درصد دموکرات‌های حامی حمله به کره شمالی تغییر چندانی از سال ۲۰۰۳ تاکنون نداشته است و در آن زمان این میزان ۴۱ درصد بود و اکنون ۳۷ درصد است اما این درصد در میان جمهوری‌خواهان شدیدا بالا رفته چون اختلاف آن با نظرسنجی قبلی ۲۳ درصد بیشتر است.
همچنین در میان افراد با گرایش مستقل هم ۴۱ درصد در سال ۲۰۰۳ از واکنش نظامی به کره شمالی حمایت کردند و این میزان اکنون به ۵۶ درصد رسیده است.
خوشبینی نسبت به حل صلح آمیز وضعیت از طریق ابزارهای اقتصادی و دیپلماتیک نیز کاهش داشته و در سال ۲۰۰۳ سه چهارم آمریکایی‌ها معتقد بودند که این مساله به شکل صلح آمیز قابل حل است اما اکنون تنها ۵۰ درصد چنین نظری دارند.
در عین حال در این نظرسنجی کمتر از نصف آمریکایی‌ها معادل ۳۸ درصد حمله کره شمالی به آمریکا در شش ماه آینده را محتمل دانستند در حالی که این میزان در نظرسنجی قبلی معادل ۲۸ درصد بود.
این نظرسنجی با پرسش از ۱۰۲۲ آمریکایی بزرگسال در ۶ – ۱۰ سپتامبر اجرا شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308372 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟