رنجبرزاده: لفاظی‌های آمریکا دیگر راه به جایی نمی‌برد

رکنا سیاسی: اکبر رنجبرزاده اظهار داشت: به نظر من روسای جمهور آمریکا از گذشته تا الان یک حرف را تکرار می‌کنند و آن ایران هراسی است تا بتوانند کشورهای منطقه را در جو اختلاف آمیز نگه دارند و از نزدیک شدن آنها به ایران خودداری کنند تا با استفاده از این شرایط از منابع در اختیار کشورهای منطقه بهره‌برداری کنند.
وی افزود: تمامی روسای جمهور آمریکا همین مسیر را ادامه داده‌اند و جنگ‌های مستقیم و نیابتی منطقه‌ای آنها هم برای اختلاف افکنی در کشورهای منطقه و تزریق ایران هراسی است تا علاوه بر استفاده از منابع انرژی منطقه سلاح‌های خود را به فروش برسانند. رویه آنها این است که ایران را در منطقه و عرصه بین الملل مقصر جلوه دهند تا هم سلاح بفروشند و هم در عرصه جهانی التهاب ایجاد کنند و قلدر مآبی و قدرت‌نمایی خود را در وضعیت آماده باش نگه دارند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه «آمریکا متوجه قدرت ملت ایران شده است» اظهار داشت: آنها به این باور رسیده‌اند که ملت منسجم و متحد هستند و آنها نمی‌توانند این صفوف را بشکنند و نفوذی داشته باشند. این موضوع برایشان نشدنی است، لذا با توجه به اینکه ضعیف نگه داشتن ایران برایشان اهمیت دارد،‌ سعی می‌کنند بین کشورهای دیگر یارگیری کنند تا موقعیت اقتصادی ما را تضعیف کنند.
رنجبرزاده ادامه داد: شاید آنها گاهی موفق شده باشند اقتصاد ما را تحت الشعاع قرار دهند و گاهی چین و روسیه هم به کمکشان رفتند اما در سال‌های اخیر دست آمریکایی‌ها برای اروپا و کشورهای قدرتمند آسیایی مثل چین،‌ روسیه و هند رو شده و آنها تقریبا دیگر به فرمان آمریکا نیستند. همین که استراتژی ضعیف نگه داشتن ایران تضعیف شده باعث می‌شود برنامه‌های آمریکا منجر به شکست شده است.
وی خاطرنشان کرد: عدم همراهی بسیاری از کشورها با آمریکا مراحل اولیه افول قدرت این کشور است. امروز آوازه مخالفت با آمریکا از طریق دولت‌های اروپایی و قدرت‌هایی مثل هند و چین آشکارا خود را نشان داده و در این شرایط آمریکایی‌ها بیشتر آسیب خواهند دید. در واقع مقاومت جمهوری اسلامی در برابر آمریکا باعث شده هیمنه آنها شکسته شود و این دستاورد بزرگی است که توانسته‌ایم این مسیر را برویم و بر آن پافشاری کنیم تا جایی که امروز شاهد شکست آمریکا در راستای ایجاد اتحاد علیه ایران هستیم که برای ما دستاورد خوبی است.
این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه «لفاظی‌های آمریکا دیگر راه به جایی نمی‌برد» تصریح کرد: امیدواریم شاهد این باشیم که با وجود جبهه مقاومتی که در منطقه شکل گرفته، جای پای هیچ قدرت زورگو و استعمارگری در منطقه باقی نماند. آن موقع است که رژیم صهیونیستی هم رو به افول خواهد رفت و ان‌شاء‌الله زمان زیادی تا آن زمان باقی نمانده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟