مرکل بی توجه به مخالفان، در مسیر چهارمین دور صدراعظمی

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بارها طی کمپین انتخاباتی خود با تمسخر مردم مواجه شد؛ به ویژه در مناطق شرقی قبلا کمونیست آلمان که حمایت‌ها از حزب ضد مهاجرت "آلترناتیو برای آلمان" در بیشترین سطح خود قرار دارد و این حزب قصد دارد برای نخستین بار به پارلمان این کشور وارد شود.
بنا بر نظرسنجی منتشر شده توسط روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، حزب آلترناتیو برای آلمان با دو در درصد پیشرفت از پایان ماه اوت، اکنون دارای محبوبیت ۱۰ درصدی است و این در حالی است که حزب دموکرات مسیحی مرکل و متحدان سوسیال مسیحی بایرن با دو درصد افت دارای محبوبیت ۳۶.۵ درصدی هستند.
با این وجود بر اساس همین نظرسنجی، اتحاد دموکرات و سوسیال مسیحی همچنان با فاصله قابل توجهی بالاتر از حزب سوسیال دموکرات چپ میانه با ۲۲ درصد محبوبیت (دو درصد کاهش)، قرار دارد. این در حالی است که حمایت‌ها از حزب حامی تجارت "دموکرات آزاد آلمان" به ۱۱ درصد رسیده است.
مرکل در جمع هواداران حزب اتحاد دموکرات مسیحی در شهر پورت در شمال شرقی آلمان گفت: افرادی که توهین و تحقیر می‌کنند و سعی دارند اعتبار ما را زیر سوال ببرند، مشارکت اندکی دارند و بیش از آن که عمل کنند حرف می‌زنند.
در حالی که حین سخنرانی مرکل مردی فریاد زد و او را "خائن به وطن" خواند و چندین تن از حامیان حزب راستگرا افراطی "دموکرات ملی"، پوسترهایی با جمله "مرکل باید برود" در دست داشتند، این اقدامات او را نگران یا ناراحت نکرد.
مرکل با مشارکت ۳۰ میلیون آلمانی فعال در انجمن‌های داوطلب از جمله حامیان پناهجویان، با اقدامات مخالفان خود برای توهین و به چالش کشیدن اعتبار او، مقابله کرده است.
با این وجود وی اظهار کرد که موج اخیر مهاجران "نباید تکرار شود و تکرار هم نخواهد شد".
نظرسنجی دیگری که توسط تلویزیون RTL صورت گرفت، حاکی از آن است که اتحاد دموکرات و سوسیال مسیحی با یک درصد کاهش در هفته گذشته، ۳۶ درصد محبوبیت دارد که این کمترین میزان حمایت از این اتحاد را از ماه آوریل نشان می‌دهد. این در حالی است که محبوبیت حزب سوسیال دموکرات آلمان ۲۳ درصد و بدون تغییر گزارش شد.
مارتین شولتس، نماینده حزب سوسیال دموکرات، با شعار مقابله با نابرابری در انتخابات حاضر شد اما در شرایطی که بیکاری در کمترین میزان خود طی چند دهه گذشته قرار دارد، این شعار در جذب گرایش مردم شکست خورد.
نظرسنجی فرانکفورتر آلگماینه نشان می‌دهد، ۲۱ درصد از مردم بر این باورند که اتحاد دموکرات مسیحی در مقایسه با حزب "سوسیال دموکرات" و "آلترناتیو برای آلمان" بهترین عملکرد را در معرفی برنامه‌های خود ارائه داده که حمایت رای دهندگان را به دنبال داشته است.
با برتری قابل توجه حزب محافظه کار مرکل در نظرسنجی‌ها، سوال اصلی در آلمان، بیش از آن که به در قدرت ماندن او بپردازد، در این باره است که پس از انتخابات وی با چه افرادی این کشور را اداره خواهد کرد.
آخرین نظرسنجی‌ها همچنین از حمایت ۹ یا ۱۰ درصدی از حزب "دی لینکه" و ۸ درصد حمایت از حزب فعال محیط زیست "سبزها" خبر می‌دهد.
نظرسنجی فرانکفورتر نشان می‌دهد، در حالی که ۱۴ درصد از رای‌دهندگان خواستار ادامه حاکمیت ائتلاف بزرگ فعلی هستند و ۱۰ درصد اتحاد حزب سوسیال دموکرات با دی لینکه و سبزها را می‌خواهند، ۲۳ درصد از رای‌دهندگان ائتلافی از محافظه‌کاران با حزب لیبرال دموکرات را ترجیح می‌دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟