درآمد میلیونی اوباما از سخنرانی

رکنا سیاسی: به نقل از ایندیپندنت، باراک اوباما اوایل سال جاری میلادی بعد از آنکه مشخص شد قرار است در ماه سپتامبر در یک کنفرانس متعلق به شرکت خدمات مالی "کانتور فیتز جرالد" سخنرانی کرده و از بابت آن دستمزد دریافت کند، مورد انتقاد چند سناتور دموکرات قرار گرفت.
حالا گزارش شده که اوباما قرار است علاوه بر این سخنرانی که چند روز دیگر انجام خواهد داد از بابت دو سخنرانی دیگر که برای دو شرکت دیگر وال‌استریت یعنی شرکت "نورثرن تراست" که در ماه گذشته میلادی صورت گرفت و شرکت گروه "کارلایل" که هفته پیش انجام شد ۸۰۰ هزار دلار دستمزد گرفته است.
پایگاه خبری بلومبرگ گزارش داد، سخنرانی بعدی اوباما در کنفرانس سه روزه کانتور فیتز جرالد برای مشتریان فعلی و آینده انجام خواهد گرفت و در این سخنرانی او پذیرای پرسش‌هایی نیز خواهد بود.
پیش از این هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق دولت اوباما در جریان کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ به دلیل افشای سخنرانی‌هایی که برای شرکت‌های وال‌استریت انجام داده بود مورد انتقاد شدید قرار گرفت.
در آن زمان گزارش شد که کلینتون مجموعاً ۹۲ سخنرانی برای بانک‌ها و شرکت‌های خدمات مالی بعد از کناره‌گیری از سمت وزیر امور خارجه در فاصله ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ انجام داده و ۲۱.۶ میلیون دلار در عرض دو سال درآمد به دست آورده است.
این افشاگری سبب شد برخی دموکرات‌ها نظیر رقیب انتخاباتی کلینتون یعنی برنی سندرز و همچنین خود دونالد ترامپ Trump مدعی شوند که کلینتون حامی طبقه نخبگان است و از نگرانی‌ها و تمایلات مردم عادی خبر ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟