تمرکز ترامپ در دیدار با ماکرون و نتانیاهو، روی ایران بود

رکنا سیاسی: در حالی که سران کشورهای مختلف از روز دوشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در حال دیدارهای مختلف هستند، رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس‌جمهور فرانسه و همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرده و طبق گفته یک مقام آمریکایی، بخش اعظم مورد رایزنی آنها، ایران بوده است.
یک مقام آمریکایی درباره دیدارهای دونالد ترامپ Trump و بنیامین نتانیاهو از یک سو و همچنین دیدار روسای جمهور آمریکا و فرانسه از سوی دیگر، اظهاراتی مطرح کرده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا در امور سیاستگذاری و مدیر کارکنان بخش برنامه‌ریزی این وزارتخانه گفته که موضوع ایران موضوع مهم و مورد تمرکز ترامپ در دیدارهایش با امانوئل ماکرون و همچنین نتانیاهو بود.
«برایان هوک» تاکید کرد که تمرکز اصلی رئیس‌جمهور آمریکا در دیدارهایش با همتای فرانسوی و نخست‌وزیر رژیم صهیوینستی، روی «فعالیت‌های شنیع» ایران در خاورمیانه بود.
به گفته این مقام آمریکایی، ترامپ در این دیدارها، نگرانی‌هایش درباره ایران را با رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در میان گذاشت.
بنا بر گفته این مقام وزارت خارجه آمریکا، ترامپ در این دیدارها درباره برنامه موشکی و هسته‌ای ایران و همچنین «رفتارهای ثبات زدای» ایران، صحبت کرد و رهبران سه کشور، درباره لزوم ممانعت از هرگونه ایجاد ریشه‌های عمیق ایران در سوریه یا سازماندهی برای چنین کاری، صحبت کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307764 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟