نقوی‌حسینی: امنیت کردها و مسلمانان در عراقِ بزرگ تامین می‌شود

رکنا سیاسی: سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به برگزاری همه‌پرسی استقلال Esteghlal اقلیم کردستان عراق گفت: یکی از پروژه‌هایی که صهیونیست‌ها در اجرای شعار از نیل تا فرات دنبال می‌کنند، تجزیه کشورهای منطقه و تبدیل آن به کشورهای کوچک است تا راحت‌تر بتوانند آنها را بلعیده و از سر راه خود بردارند.
وی افزود: در همین راستا آمریکا و برخی کشورهای منطقه آتش بیار معرکه شده و طرح‌های استقلال طلبانه را دنبال می کنند. یکی از این طرح‌ها تجزیه عراق در لوای برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق است.
نقوی حسینی با تاکید بر اینکه «اقلیم کردستان در کنار عراق بزرگ اهمیت دارد و می‌تواند تاثیرگذار باشد» گفت: اگر کردستان عراق بخواهد به تنهایی کشور دیگری باشد، تاثیرگذار نخواهد بود و ممکن است مورد طمع کشورهای دیگر قرار گیرد.
وی استقلال کردستان را به نفع کردها و اقلیم کردستان ندانست و گفت: این استقلال شکاف بین کردها ایجاد کرده و باعث اختلاف شدید، درگیری و تنش زیاد می‌شود. موضوعی که در نهایت نیز به نفع اقلیم کردستان نخواهد بود. لذا جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدای طرح این موضوع به صورت شفاف مخالفت و اعلام کرده با تجزیه و جدایی بخشی از هیچ کشوری موافق نیست.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: معتقدیم باید تمامیت ارضی کشور عراق حفظ شود که با این اعتقاد این اقدام را به نفع اقلیم کردستان عراق نمی‌دانیم چون امنیت کردها، شیعیان و مسلمانان در عراقِ بزرگ تامین می‌شود که شاید به همین دلیل قانون Law اساسی عراق با این همه پرسی مخالف است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307586 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟