درخواست انصارالله از سازمان ملل برای بازگشایی فرودگاه صنعا /یک سوم یمنی‌ها نیازمند کمک فوری‌اند

رکنا سیاسی: به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی"، مازن غانم، سخنگوی اداره کل هواپیمایی و مدیر کل حمل و نقل هوایی یمن وابسته به جنبش انصارالله و حزب عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن گفت: جنبش انصارالله و همپیمانان آن از جمله حزب علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن از سازمان ملل خواستند، ائتلاف عربی ضد یمن را به منظور توقف تحریم بیش از یک ساله فرودگاه بین‌المللی صنعا تحت فشار قرار دهد.
وی از سازمان ملل و سازمان‌های حقوقی خواست برای توقف اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی از جمله بسته شدن فرودگاه صنعا فورا وارد عمل شوند؛ اقداماتی که باعث به وجود آمدن فاجعه انسانی و تبدیل شدن یمن به زندانی Prisoner بزرگ شده است.
غانم افزود، آمارهای وزارت بهداشت دولت یمن وابسته به انصارالله نشان می‌دهد از زمان آغاز تحریم فرودگاه صنعا نزدیک به ۱۳ هزار و ۳۹۵ بیمار و به طور میانگین روزانه ۳۷ تن به دلیل عدم امکان سفر، دستیابی به داروهای پزشکی که از طریق حریم هوایی جابجا می‌شوند، جان خود را از دست می‌دهند.
این مقام مسئول ادامه داد، در نتیجه ادامه تحریم سرنوشت ۹۵ هزار بیمار، دانشجویانی که در خارج از یمن تحصیل می‌کنند یا کسانی که تمایل به بازگشت به کشورشان را دارند به ویژه که شروع سال تحصیلی جدید نزدیک است، این فرودگاه همچنان نامعلوم است.
وی از سازمان ملل و سازمان‌های حقوقی خواست به وظایف خود عمل کرده و فرودگاه صنعا را به عنوان یک اقدام انسانی باز کنند.
ائتلاف عربی ضد یمن از ماه اوت ۲۰۱۶ پروازهای هوایی فرودگاه بین‌المللی صنعا را که بزرگترین فرودگاه یمن است تحریم کرده و تنها اجازه پروازهای انسانی سازمان ملل و هلال احمر را می‌دهد.
سازمان ملل نیز اوضاع مردم یمن به ویژه کودکان این کشور را اسف‌بار و نیازمند به کمک‌های فوری توصیف کرد.
در همین راستا، دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل (اوچا) اعلام کرد، به دنبال درگیری‌ها در این کشور، ده‌ها میلیون کودک یمنی نیازمند کمک هستند. درگیری در یمن موجب افزایش نیازهای ضروری شهروندان به ویژه کودکان شده است.
یمن بیش از دو سال است که از جنگ بین گروه انصارالله و همپیمانش علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین این کشور از سویی و نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن که مورد حمایت ائتلاف متجاوز Rapist عربی به رهبری عربستان است از سوی دیگر رنج می‌برد.
اوچا اعلام کرد، در نتیجه جنگ یمن حدود ۱۰ هزار تن کشته، ده‌ها هزار تن زخمی و بخش بزرگی از زیرساخت‌های کشور تخریب شده‌اند.
همچنین استفن اوبراین، مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل نسبت به اوضاع هلاکت‌بار یمن هشدار داد و افزود، ۱۹ میلیون یمنی که بیش از یک سوم ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه هستند.
پیشتر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز اعلام کرد، از زمان شیوع وبا در یمن از ۲۷ آوریل، ۱۵۰ هزار کودک زیر پنج سال به این بیماری مبتلا شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 307158 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟