رحیمی: وضع تحریم‌های جدید علیه ایران مانع ایجاد کردن در اجرای برجام است

رکنا سیاسی: علیرضا رحیمی اظهار داشت: تمدید تعلیق تحریم‌ها توسط رئیس‌جمهور آمریکا مبتنی بر گزارش وزارت خارجه آمریکا از وضع اجرای برجام و تعهدات ایران بوده است. آمریکایی ها می دانند از طرف ایران انحرافی از تعهدات صورت نگرفته و فضای بین‌المللی بهانه تراشی علیه ایران را نمی پذیرد.
وی افزود: به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا، روسیه و چین مشترکا ادامه برجام را در همه شرایط بررسی کرده‌اند و با ادبیات رسما عزم خود را برای تداوم اجرای برجام جزم کرده‌اند، در عین حال رویکرد آمریکا متفاوت با رویکرد شرکای ۱+۵ است و این موضوع پنهانی نیست اما به لحاظ حقوقی دست آمریکا در قبال ایران خالی است و این کشور هیچ بهانه‌ای برای عدم اجرای تعهدات خود در قبال ایران ندارد و لذا متوسل به فضاسازی سیاسی می شود.
نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: وضع تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی آمریکا با هدف فضاسازی سیاسی علیه ایران و ایجاد مانع در اجرای برجام صورت گرفته اما به نظر می‌رسد نگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا، چین و روسیه حفظ و تداوم برجام به دلیل ضرورت جهانی و منافع ملی همه طرف‌ها است لذا رویکرد آمریکا تاثیری بر تداوم اجرای برجام نخواهد داشت.
رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا توان مقابله با نگاه مشترک طرف‌های خود در ۱+۵ را ندارد و در پینگ پنگ برجام‌زدایی ترامپ، آمریکا در مقابل ۵ طرف هم‌پیمان خود در برجام بازنده خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 306550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟