ابتکار: لزوم برنامه‌ریزی برای تصاحب 30 درصدی کرسی‌های مجلس

رکنا سیاسی: معصومه ابتکار که در نخستین همایش " جوانان، توسعه و تعالی ایران " صحبت می‌کرد،با بیان اینکه نرخ مشارکت سیاسی با سلامت خانواده ارتباط مستقیمی دارد ادامه داد: بحث خانواده نه تنها در کشور ما، بلکه در جهان نیز حالت بحرانی پیدا کرده است؛ درحالی که خانواده خاستگاه تعالی بشر است و بدون خانواده سالم،امکان تعالی در جامعه وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید بر تقویت حس مطالبه گری در جوانان و زنان اظهار کرد: بعد از انتخابت سال ٩٢ ریاست جمهوری، ٩٤ مجلس و ٩٦ مطالبه گری و آرمان‌خواهی جوانان تعیین کننده بوده است.

ابتکار با اشاره به نبود حضور زنان در مقام وزیر در دور جدید ریاست جمهوری اظهار کرد: با این وجود همه وزرا و شهردار اعلام کرده‌اند که ٣٠ درصد از زنان باید در پست‌های مدیریتی حضور داشته باشند.در بخشنامه شورای عالی اداری نیز تلاش شده است تا جوانان با سهولت بیشتری بتوانند صاحب پست‌های عالی شوند.

وی با تاکید بر موانع حضور زنان در پست‌های عالی اداری ادامه داد: مشکلات بسیاری از لحاظ ساختاری، فرایندی و نگرشی وجود دارند و تصور اینکه با جا به جایی افراد این مشکلات برطرف خواهند شد تصوری ساده انگارانه است.

ابتکار با تاکید بر اینکه مفهوم توسعه باید به شکل "پایدار" دنبال شود اظهار کرد: پایداری توسعه با جوانان و حقوق نسل‌های آینده ارتباط مستقیمی دارد امیدوارم در دوره‌های آتی این همایش تحت عنوان جوانان، توسعه پایدار و تعالی ایران به کار خود ادامه دهد.

ابتکار با تاکید بر نگاه ملی متناسب با ارزش‌ها و فرهنگ ایرانی در زمینه توسعه پایدار اظهار کرد: امروزه در دنیا چند مساله به جوانان انگیزه می بخشد. نهستین مساله مباحث مربوط به صلح و امنیت و مساله بعدی مربوط به مسائل محیط زیست و آینده کره زمین هستند و با حوانان گره خورده‌اند. چرا که مباحثی همچون تروریسم ناامنی و جنگ آینده جوانان را تهدید خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 305570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟