تماس تلفنی ترامپ با ولیعهد ابوظبی و تاکید بر اتحاد میان شرکا

رکنا سیاسی: به نقل از سایت شبکه الجزیره، کاخ سفید در این بیانیه اظهار داشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی بر اهمیت اتحاد میان شرکای ایالات متحده در منطقه تاکید کرد و گفت: همه کشورها باید تامین مالی گروه‌های تروریستی را متوقف ساخته، با تروریسم مبارزه کنند و ایدئولوژی افراط‌گری را کنار بگذارند.
این درحالی است که خبرگزاری رسمی امارات خبر تماس بین ترامپ Trump و ولیعهد ابوظبی را منتشر نکرده است.
بنا بر اعلام کاخ سفید، پیشتر ترامپ تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی برقرار کرد بود.
وی در این تماس‌ها بر پایبند بودن همه کشورها به نتایج نشست سران در ریاض با موضوع \"شکست تروریسم، توقف تامین مالی گروه‌های تروریستی و مبارزه با ایدئولوژی افراط‌گری\" تاکید کرد.
تماس‌های تلفنی ترامپ با سران این کشورها پس از آن بود که خبرگزاری قطر اعلام کرد که امیر این کشور با هماهنگی رئیس جمهور آمریکا با ولیعهد عربستان تماس تلفنی برقرار کرده است.
در پنجم ژوئن عربستان، امارات، مصر و بحرین با محاصره زمینی، دریایی و هوایی قطر، روابط دیپلماتیک خود با این کشور را به اتهام حمایت از \"تروریسم و پشتیبانی مالی از آن‌ قطع کردند، این در حالی است که قطر این اتهامات را رد کرد و آن را مشتی دروغ و افترا خواند که هدف از آن به قیمومیت درآوردن قطر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟