رکنا سیاسی: به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر روز سه شنبه با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و درباره مسائل مشترک و تحولات بحران میان قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفتگو کرد.
وی با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود نیز دیدار و گفتگو کرد.
عربستان، بحرین، امارات و مصر از پنجم ژوئن روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و این کشور را به مداخله در امور داخلی این کشورها و حمایت از تروریسم متهم کردند.
کویت و آمریکا برای حل بحران میان دوحه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نقش میانجیگر را ایفا می‌کنند.
در همین راستا، علی خلفان المنصوری، نماینده دائم قطر در دفتر سازمان ملل در ژنو گفت: کشورهایی که تروریسم فکری را در پیش گرفته و شهروندانشان را از حق آزادی Freedomبیان محروم کرده‌اند این‌ها هستند که باید کارنامه و اوضاع خود را اصلاح کنند نه اینکه بیایند و دیگران را سرزنش کنند
وی گفت: قطر با بحران شورای همکاری خلیج فارس با درایت و اقتدار و با اقدامات سیاسی و دیپلماتیک سنجیده برخورد کرد. قطر از زمان آغاز بحران تأکید دارد که مذاکره تنها راه برای حل این بحران است، برای همین از میانجیگری کویت استقبال و بر لزوم حل بحران در چارچوب شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرد. قطر همچنان مذاکره را تنها راه برای حل این بحران می‌داند.
المنصوری گفت: قطر نیازی ندارد از کارنامه‌اش در زمینه مبارزه با تروریسم دفاع کند. تلاش‌های قطر در این راستا برای همگان آشکار است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟