بازنده نقض برجام آمریکاست/ هرچه در توانمان باشد برای میانمار انجام می‌دهیم

رکنا سیاسی: محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه( 21 شهریورماه) با حضور اصحاب رسانه در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا ادامه برجام بدون آمریکا عملا امکان پذیر است؟ گفت: برجام یک قرارداد بین المللی میان ایران و 6 کشور دیگر است، هر کشوری که بخواهد از این قرارداد خارج شود خودش ایزوله می شود.
وی افزود: ما قطعا در راستای تامین منافع ملی، بهترین تصمیم را می‌گیریم. بازنده و منزوی اصلی هر اقدام احتمالی آمریکا، خود دولت این کشور خواهد بود.
سخنگوی دولت با اشاره به جنایات دولت میانمار علیه مردم، تاکید کرد: هر چه از نظر دیپلماتیک در توانمان باشد برای مردم میانمار انجام می دهیم، جمعیت هلال احمر ما امکاناتی را برای کمک به آنان فراهم کرده است، ما از همه اهرم ها فراتر از ابراز همدردی استفاده می کنیم.
وی افزود: همیشه سیاست جمهوری اسلامی حمایت از مظلومان بوده است، متاسفانه واکنش مناسبی از سوی مراجع جهانی اتخاذ نشده است.
نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رشد منفی بخش ساختمان را در سال‌های گذشته داشتیم خوشبختانه در بهار امسال و زمستان پارسال رشد ساختمان هم مثبت شد و به مثبت 7 درصد رسید.
وی افزود: براساس گزارش مرکز آمار، بهار سال 96 رشد اقتصادی ما با نفت 6/5 درصد و بدون نفت 7 درصد بوده است. برخی از کارشناسان نسبت به رشد اقتصادی دو رقمی سال گذشته انتقاد داشتند و می گفتند این رشد عمدتا بخاطر نفت است.
سخنگوی دولت اظهار کرد: امسال رشد تولید نفت بیش از سال گذشته نبود و رشد تولیدی ما با نفت نیم واحد درصد هم کمتر شد، این نشان می دهد ما بدون نفت توانستیم به این رشد دست یابیم.
نوبخت ادامه داد: رشد سرمایه گذاری در کشور در بهار امسال نیز رشد 7.1 درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه بیش از 300 پروژه برای اقتصاد مقاومتی در دست داریم، اضافه کرد: دولت مصمم است برای رونق اقتصادی فعالیت کند اما نسبت به وضع مطلوب هنوز فاصله داریم.
سخنگوی دولت درباره مطرح شدن نام عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نیرو، گفت:: در اینکه آقای کلانتری شایستگی مسئولیت در وزارت نیرو را دارد ،تردیدی نیست اما چون وی به تازگی مسئولیت گرفته، بعید می دانم که تغییر کند.
نوبخت همچنین درباره اظهارات اخیر آمانو بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران پایبند به برجام است. حرف‌های دولتمردان آمریکایی بی‌پایه بوده به گونه ای که حتی آژانس هم آنها را تایید نکرده است.
وی درباره تغییر استانداران هم اظهار کرد: در سطح مدیران عالی استان‌ها تغییراتی در حال انجام است، برخی از استانداران در استان‌های دیگر مشغول کار خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304488 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟