آزمایش‌های موشکی کره شمالی محبوبیت شینزو آبه را افزایش داد

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی که توسط روزنامه یومیوری بین تاریخ هشتم تا دهم سپتامبر صورت گرفته، میزان محبوبیت دولت شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن را ۵۰ درصد اعلام کرده که نسبت به ماه گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.
به خاطر رسوایی‌های پارتی‌بازی و دیدگاه رای دهندگان مبنی بر اینکه شینزو آبه که چهار سال در راس قدرت بوده‌، مغرور شده است، میزان حمایت از وی در اکثر نظرسنجی‌های ماه ژوئیه به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافته بود.
میزان محبوبیت شینزو آبه به دنبال ترمیم کابینه در اوایل اوت سال جاری میلادی بهبود یافت. از آن زمان تاکنون اخباری در رابطه با افزایش تنش‌های منطقه‌ای به خاطر آزمایشات موشکی بالستیک کره شمالی از جمله موشکی که بر فراز شمال ژاپن پرتاب شد، منتشر شده است.
در بحبوحه این نگرانی‌ها شینزو آبه بارها با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تماس تلفنی برقرار کرده تا نشان دهد که ائتلاف واشنگتن – توکیو همچنان قدرتمند است.
پیونگ یانگ هفته گذشته ششمین و بزرگ‌ترین آزمایش اتمی خود را انجام داد و ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن هشدار داد که به دنبال تشدید تحریم‌های شورای امنیت ممکن است کره شمالی دست به اقدامات تحریک آمیز بیشتری بزند.
شورای امنیت در اقدام جدید خود صادرات محصولات نساجی کره شمالی را ممنوع و واردات نفت خام از این کشور را محدود کرده است.
شینزو آبه به خبرنگاران گفت: ژاپن می‌خواهد در حالی که با دیگر کشورها همکاری نزدیکی دارد، مسئولیت رهبری برای تغییر سیاست‌های کره شمالی را نیز بر عهده بگیرد.
از آنجایی که پارلمان ژاپن در تعطیلات به سر می‌برد شینزوآبه قادر است تا از بحران در کره شمالی برای قرار گرفتن در مرکز توجه استفاده کند، به طوری که رسانه‌ها او را به عنوان یک رهبر قدرتمند توصیف نمایند.
در همین حال حزب اپوزیسیون دموکراتیک ژاپن نتوانست پس از انتخاب سیجی مائه‌هارا، وزیر امور خارجه سابق ژاپن به عنوان رهبر جدید خود میزان محبوبیتش را افزایش دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟