سفر نتانیاهو به آرژانیتن با هدف تقویت روابط دو جانبه

رکنا سیاسی: به نوشته روزنامه هاآرتص، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای تقویت همکاری میان تل‌آویو با آرژانتین وارد این کشور آمریکای لاتین شد.
وی نخستین رهبر اسرائیلی است که از زمان ایجاد دولت یهود در ۱۹۴۸ وارد آرژانتین می‌شود.
نتانیاهو قرار است پس از آرژانتین به کلمبیا و مکزیک برود و سپس برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۶ سپتامبر وارد نیویورک می‌شود.
نخست وزیر اسرائیل همچنین با مائوریسیو ماکری، رئیس جمهوری پرو دیدار کرد و خواستار پاسخگویی به دو حمله تروریستی در آرژانتین علیه یهودیان این کشور شد.
این سفر از سوی نخست وزیر اسرائیل تغییری اساسی در روابط میان اسرائیل و پرو است چون در زمان ریاست جمهوری \"کریستینا دو کرشنر\" وی روابط خوبی با اسرائیل نداشت.
انتظار می‌رود که ماکری و نتانیاهو یکسری توافقات همکاری در زمینه‌های تجاری، امنیت داخلی، بیمه‌های اجتماعی و آرشیوهای هولوکاست امضا کنند.
نخست وزیر اسرائیل همچنین در بوینس آیرس در مراسمی در میدان محل سفارت اسرائیل حضور یافت؛ جایی‌ که در ۱۹۹۲ در جریان بمب‌گذاری تروریستی ۲۹ تن کشته شدند.
وی در این مراسم در لفاظی‌هایی ضمن استقبال از طرح مائریتسیو ماکری رئیس جمهور آرژانتین برای آغاز مجدد تحقیقات درباره دخالت ایران در حمله به مرکز یهودیان آرژانتین مدعی شد ایران منبع تروریسم در جهان است!
نتانیاهو از ساختمان همکاری مشترک اسرائیل و آرژانتین که در سال ۱۹۹۴ مورد حمله قرار گرفت و ۸۵ تن در آن کشته شدند، بازدید و با خانواده قربانیان آن اقدام تروریستی نیز دیدار کرد.
نتانیاهو در جریان سفرش به بوینس آیرس قرار است با اوراسیو کارتس، رئیس جمهوری پاراگوئه که برای نشستی ویژه به آرژانتین می‌آید، نیز دیداری داشته باشد.
نخست وزیر اسرائیل همچنین قرار است فردا(چهارشنبه) سفری کوتاه به بوگوتا داشته باشد و با خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا دیدار کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟