نتانیاهو با ترامپ دیدار می‌کند

رکنا سیاسی: به نقل از رویترز، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد قرار است هفته آینده برای دیدار با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به نیویورک سفر کند و در تاریخ 26 سپتامبر هم در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.
او در گفتگو با خبرنگارانی که او را در سفر به آمریکای لاتین همراهی می کردند، این خبر را اعلام کرد. او قرار است پیش از سفر به نیویورک، از کلمبیا و مکزیک بازدید کند.
نتانیاهو در این خصوص گفت: من از مکزیک عازم نیویورک می شوم تا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کنم و در آنجا با دوستم رئیس جمهور دونالد ترامپ Trump دیدار خواهم کرد. بهترین آرزوها را برای همه دوستانم در آمریکا خواستارم تا بتوانند این ساعات دشوار را برای مقابله با توفان ایرما سپری کنند.
کاخ سفید تاکنون در خصوص دیدار بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ بیانیه ای ارائه نکرده است.
قرار است محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند. تاکنون اخباری در خصوص احتمال ملاقات محمود عباس و بنیامین نتانیاهو منتشر نشده است.
بنیامین نتانیاهو سفر خود به آمریکا را یک سفر تاریخی خواند. وی در حالی به این سفر می رود که به دلیل 2 پرونده فساد مالی تحت تحقیقات پلیس Police قرار دارد.
یکی از این پرونده ها با نام پرونده 1000 مربوط به هدایایی است که بنیامین نتانیاهو و خانواده اش از تاجران و افراد ثروتمند دریافت می کرده اند. پرونده دیگر به نام پرونده 2000 هم درباره رابطه نتانیاهو با «آرنون موزس»، ناشر روزنامه «یدیعوت آحارانوت» است. در واقع بنیامین نتانیاهو با پیشنهاد مبالغی به این ناشر، از او درخواست کرده است که عملکرد کابینه او را مثبت جلوه دهد.
این در حالیست که بنیامین نتانیاهو، که حدود 11 سال نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده است، انجام هرگونه اقدام اشتباه را انکار کرده است.
بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ آخرین بار در ماه فوریه سال جاری میلادی در واشنگتن با یکدیگر ملاقات کرده بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟