مواضع جدید کره‌جنوبی و ژاپن علیه پیونگ‌یانگ در آستانه جلسه شورای امنیت

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری رویترز، کانگ کیونگ-وا، وزیر امور خارجه کره‌جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت: بهای تحریکات ادامه‌دار و نادیده گرفتن اعضای صلح‌دوست جامعه بین‌الملل، بی‌ثباتی و دشواری اقتصادی خواهد بود.
اظهارات او ساعاتی پیش از جلسه شورای امنیت برای رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه جدید آمریکا برای اعمال تحریم‌ بیشتر علیه کره‌شمالی مطرح شد.
ژاپن به دنبال تقویت تدابیر دفاعی خود
در همین حال شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن امروز خواستار تقویت تدابیر دفاعی کشورش در مقابله با تهدیدات کره‌شمالی شد و تهدید کرد، توکیو نیاز دارد تا از خودش محفاظت کند.
آبه در جمع افسران ارشد نیروهای دفاع از خود (ارتش ژاپن) گفت: اگر خودتان ذهنیت دفاع از خودتان را نداشته باشید، هیچ‌کس از شما محافظت نخواهد کرد. مجبوریم تا تمام تدابیر مناسب علیه حوادثی نظیر پرتاب موشک از سوی کره‌شمالی به ژاپن را در نظر بگیریم. از وزیر دفاع خواسته شده تا یک خط مشی برای استراتژی دفاعی میان مدت ژاپن تدوین کند.
نخست‌وزیر ژاپن همچنین تاکید کرد، تقویت ائتلاف ژاپن – آمریکا برای تضمین ثبات منطقه‌ای حیاتی است. او با اشاره به مانورهای مشترک اخیر با ایالات متحده در دریای ژاپن و همکاری دفاعی با کشورهای همسو از جمله استرالیا گفت: ما باید بتوانیم مقابل اقدامات تهدیدآمیز مکرر کره‌شمالی بازدارندگی داشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟