رایزنی تلفنی اردوغان و ترامپ درباره تقویت ثبات منطقه‌

رکنا سیاسی: سایت العهد گزارش داد: دفتر ریاست جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بر تعهد مشترک دو کشور به همکاری‌ها برای تقویت ثبات در منطقه تاکید کرد.
اردوغان در این تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود در مورد برگزاری دیداری در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک طی ماه جاری میلادی (۱۹ سپتامبر) به توافق رسید.
طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری آمریکا دو طرف در این گفت‌وگو به مساله مشارکت استراتژیک میان دو کشور پرداخته و بر اهمیت ادامه این مشارکت‌ها جهت تقویت روابط دو جانبه به شکلی بیشتر و تحقق ثبات در منطقه پرداختند.
این گفت‌وگوی تلفنی در حالی انجام شد که روابط میان واشنگتن و آنکارا دچار تنش شده است به ویژه پس از آنکه آمریکا اعلام کرد، قصد دارد به شبه نظامیان کرد سوریه که از سوی آنکارا تروریست Terrorist خوانده می‌شوند، جهت مبارزه با داعش ISIS اسلحه بدهد.
ترکیه بارها از آمریکا خواسته است فتح الله گولن، روحانی مخالف اردوغان و مقیم آمریکا را که از نظر آنکارا مغز متفکر کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ است، تحویل دهد اما هرگز این درخواست‌ها نتیجه‌ای نداشته است.
دستگاه قضایی آمریکا به تازگی اتهاماتی را متوجه برخی شهروندان ترکیه مبنی بر دور زدن تحریم‌ها علیه ایران کرده است که از جمله آنها وزیر پیشین اقتصاد ترکیه بود. آنکارا این اتهام‌زنی‌ها را تصمیمی سیاسی دانست که علیه این کشور اتخاذ شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟