نظر وزیر ورزش برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها مساعد است

رکنا سیاسی: طیبه سیاوشی با اشاره به حضور خود در ورزشگاه آزادی Freedom برای تماشای مسابقه فوتبال ایران و سوریه اظهار کرد: جو ورزشگاه به طور کلی جو استقبال از حضور خانم‌ها بود و من مورد منفی در این زمینه ندیدم و با صحبت‌هایی که مطرح شد این امکان وجود دارد که فضای تفکیک‌شده‌ای در اختیار خانم‌ها قرار بگیرد و رفت و آمد آنها هم مجزا از محل رفت و آمد آقایان باشد.

وی اضافه کرد: مساله مهم این است که جوانان ما اعم از دختر و پسر به این فضای نشاط و هیجان احتیاج دارند البته مسوولین فوتبال و شخص وزیر و همچنین شهردار تهران که برای تماشای این بازی حضور پیدا کرده بودند نظرشان در این زمینه خیلی مثبت بود و در حال تلاش هستند تا بتوانند تعدادی از خانم‌ها را برای تماشای مسابقات فوتبال وارد ورزشگاه کنند. امیدوارم در مسابقات بعدی تعداد زیادی از خانم‌ها امکان حضور پیدا کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: من با حضور در ورزشگاه آزادی می‌خواستم اعلام کنم که ما باید در چنین فضاهایی حضور داشته باشیم و اینکه صرفاً بنشینیم و اعتراض کنیم به نظرم به جایی نمی‌رسد. ما می‌توانیم با حضورمان نقش پررنگ‌تری ایفا کنیم و برای حضور خانم‌ها بسترسازی کنیم همچنان که معتقدم وزارت ورزش Sport و مجلس می‌توانند در تعامل مناسب با یکدیگر این بسترسازی را انجام دهند.

سیاوشی درباره حضور زنان سوری در مسابقه فوتبال ایران و سوریه نیز گفت: اگر این قانون Law است که هیچ خانمی نباید در ورزشگاه حضور پیدا کند نباید استثنایی برای آن قائل شد اما در غیر این صورت همه زنان می‌توانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند. با چه مجوزی به زنان سوری اجازه حضور در ورزشگاه داده شده ولی این فرصت از زنان ایرانی دریغ شده است. مسوولان مربوطه باید برای این موضوع پاسخی داشته باشند و بگویند آیا می‌خواهند در این زمینه سلیقه‌ای عمل کنند و یا قانونمند باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 302429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟