امیری: پرتاب موشک به مواضع داعش توسط سپاه توجیه حقوقی دارد

رکنا سیاسی: حسینعلی امیری طی سخنانی در همایش حقوق دفاعی گفت: ما در منطقه‌ای پرآشوب هستیم اما با ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی های نیروهای نظامی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی در شرایط امنیتی بسیار خوب و قابل قبولی قرار داریم که در سایه این امنیت کشور ما در مسیر توسعه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: قطعا اگر این ایثارگریها، فداکاری‌ها و خون پربرکت شهدا نبود شاهد چنین امنیتی نبودیم و با مشکلات اساسی مواجه می شدیم.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: حقوق دفاعی و دفاع حقوقی در حوزه حقوق عمومی، خصوصی، بین‌الملل و جزا با برش‌های مختلف و تنوع‌های زیادی قابل بحث است.
امیری همچنین اظهار کرد: موضوع حقوق دفاعی به منافع ملی کشور مربوط می شود و منافع ملی به صورت کلان شامل حفظ جان مردم، حفظ تمامیت ارضی، حفظ سیستم سیاسیو اقتصادی و حفظ استقرار و حاکمیت کشور است.
وی تاکید کرد: کاری که سپاه پاسداران در شلیک موشک به مواضع تروریست‌ها در سوریه داشت بعد از حمله داعش ISIS به مجلس و حرم امام در کشور ما بود. بنابراین از منظر حقوقی کاملا قابل توجیه و قابل دفاع است و این کار براساس قانون Law اساسی و اسناد بالادستی جمهوری اسلامی و طبق حقوق مخاصمات بین‌المللی انجام شد. بنابراین دارای توجیه حقوقی بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 302304 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟