ارجاع دو پرونده کریمی قدوسی به دادگاه/ صادقی تذکر شفاهی گرفت

رکنا سیاسی: به نقل از خانه ملت، محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به برگزاری نشست هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار داشت: در جلسه امروز پرونده های دو نماینده با حضور آنها بررسی و پرونده نماینده دیگری برای بررسی بیشتر به حقوقدان های هیئت ارسال شد.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با بررسی پرونده های مرتبط با کریمی قدوسی سه مورد را اظهار نظر و اقدامات این نماینده در حوزه وظایف نمایندگی تشخیص دادند.
وی با بیان اینکه هیئت نظارت دو پرونده دیگر کریمی قدوسی را به دادگاه ارجاع داد، گفت: دو پرونده دیگر این نماینده را که به شکایت وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور بر می گردد خارج از وظایف نمایندگی تشخیص و به دادگاه ارجاع داد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ظریف و عراقی از کریمی قدوسی به دلیل توهین به آنها در سخنرانی ها شکایت کرده بودند، افزود: شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور نیز از آقای کریمی قدوسی درباره اظهار نظر ایشان در خصوص تابعیت مضاعف برخی از اعضای دولت بود که در هر دو مورد پرونده به دادگاه ارجاع شد.
جمالی نوبندگانی در ادامه به پرونده شکایت از محمود صادقی اشاره کرد و توضیح داد: محمود صادقی در توئیت خود مزاحی درباره جزایر فارس داشت که باعث سوء استفاده رسانه های کشورهای حوزه خلیج فارس شده بود که از آنجا که این موضوع با امنیت کشور سر و کار داشت هیئت به نماینده تهران تذکر شفاهی داد.
وی افزود: پرونده شکایت خانمی از آقای صادقی در خصوص توئیت او که موضوع بورسیه خانم را زیر سوال می برد بررسی و بعد از مطالعه مشخص شد که این توئیت خلاف وظایف نمایندگی نبوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص شکایت قوه‌ قضاییه صادقی درباره نطق ایشان در صحن علنی گفت: هیئت نظارت اظهار نظر صادقی را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.
سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پرونده شکایت علیرضا محجوب نیز مورد بررسی قرار گرفت اما برای تصمیم گیری نهایی پرونده به حقوقدان های هیئت ارجاع داده شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 300178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟