نشست فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه‌های توسعه با رئیس مجلس

رکنا سیاسی: محمد خدابخشی از نشست امروز هیأت رییسه فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه‌های توسعه کشور با رییس مجلس خبر داد و گفت: آقای لاریجانی در این نشست تایید کرد که بین برنامه‌های توسعه و برنامه‌های بخشی و منطقه‌ای و بودجه رابطه محکمی وجود نداشته و بر لزوم تلاش برای رفع این نقایص تاکید کرد.
وی افزود: رییس مجلس در این دیدار به هیئت رییسه فراکسیون توصیه کرد که چند موضوع را به صورت ویژه پیگیری کنند، آقای لاریجانی تاکید کرد که فراکسیون بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد را در دستور کار قرار دهد و تصریح کرد که قانون Law بودجه‌ریزی در کشور باید اصلاح شود.
خدابخشی ادامه داد: رییس مجلس از پیشنهاد طراحی سامانه نظارت بر اجرای برنامه‌های توسعه کشور استقبال و تاکید کرد که از ظرفیت مرکز پژوهش‌ها در این بخش استفاده شود.
وی یادآور شد: آسیب‌های شناسی انجام شده نشان می‌دهد که یکی از دلایل اصلی عدم تحقق هدف‌گذاری‌های انجام شده در برنامه‌های گذشته نبود و یا کمبود نظارت و نظارت ناکافی بوده است، لذا بحث نظارت باید توسعه جمعی علاقمند که انگیزه دارند دنبال شود، چراکه کمیسیون‌های تخصصی مجلس در دوره‌های قبلی نیز وجود داشته‌اند، اما برنامه‌ها تحقق پیدا نکرده‌اند.
نماینده الیگودرز با اشاره به اهم اقدامات فراکسیون نظارت ادامه داد: در جریان رأی اعتماد وزرای پیشنهادی دولت حدود 8 وزیر به فراکسیون دعوت شد و برنامه‌های آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و از آنها قول گرفته شد که حتما احکام برنامه را اجرایی کنند و گزارش سه ماهه به مجلس ارائه دهند.
رییس فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه‌های توسعه کشور مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم تعیین زمانبندی مشخص برای ارائه گزارش وزرا در صحن علنی، تصریح کرد: پیشنهاد شده هر ۶ ماه یکبار وزرا گزارش عملکرد دستگاه‌های ذیربط را در صحن علنی ارائه دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 299908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟