تارنمای آمریکایی: حذف برنامه های ایرانی توسط اَپل نمونه ای دیگر از تحریم های بیهوده آمریکا

رکنا سیاسی: تارنمای آمریکایی در آغاز تفسیری در این باره نوشت: ایران هدف موردعلاقه آن دسته از سیاستمداران آمریکایی بوده است که از تحریمها به عنوان اهرمی برای ابراز مخالفت خود با یک نظام استفاده می کنند و معمولا به تاثیر این تحریم ها، اهمیتی نمی دهند. 
از زمان انعقاد برجام تاکنون، ایالات متحده تنها قدرت جهانی است که به اعمال تحریم علیه ایران ادامه داده است. با گذشت سال ها، تحریم های ضد ایرانی آمریکا چنان گسترده و پیچیده شده اند و مجازات های سنگینی برای نقض این تحریم ها در نظر گرفته شده است که بسیاری از شرکت ها بیش از آن که نیاز باشد، در استفاده از فرصت های اقتصادی در ایران جانب احتیاط را رعایت می کنند. ترس از خزانه داری (دارایی) آمریکا باعث شده است تا این شرکت ها دست به عصا حرکت کنند تا مبادا به ناگاه از خط قرمز هسته ای بگذرند. 
لوبلاگ پس از این مقدمه در ادامه تفسیر خود افزود: جدیدترین مورد از این احتیاط های بی مورد، تلاش شرکت اپل برای حذف برنامه های ایرانی از اپ استور است. تحریم های اقتصادی فروش گوشی های اپل را در ایران ممنوع کرده است، هر چند میلیون ها نمونه از این گوشی ها از راه دُبی و هنگ کنگ به ایران قاچاق Contraband می شوند و حال اپل برنامه های ایرانی از جمله برنامه پرطرفدار اسنپ را از اپ استور حذف می کند.در پیامی که این شرکت خطاب به برنامه نویسان ایرانی فرستاده این اقدام در راستای «تحریم های آمریکا» برشمرده شده است. 
این امر که گوگل خط مشی کاملا متفاوتی در پیش گرفته است، از ترس و احتیاط بیش از اندازه شرکت اپل حکایت دارد. شرکت گوگل اقدامی در جهت حذف اپلیکیشن های ایرانی از پلی استور که برای گوشی های اندروید طراحی شده است، انجام نداده و به برنامه نویسان ایرانی اجازه می دهد تا برنامه های خود را به ثبت برسانند، اما با توجه به میل آمریکا به اعمال تحریم های ضد ایرانی بیشتر و سیستم تحریمی این کشور علیه ایران، که تنها چند کارشناس بخش کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری از آن سر درمی آورند، بیشتر شرکت ها معمولا سیاست محتاطانه اپل را در پیش خواهند گرفت. 
محروم کردن کاربران ایرانی از استفاده کامل از گوشی های آیفون تنها راه بهره مندی تمام و کمال را از یک محصول آمریکایی با سیستم عامل آمریکایی برای مردم عادی در داخل ایران سد خواهد کرد و به وجود آمدن راه های جایگزین ایرانی از جمله تعبیه ایجاد یک سیستم پرداخت آنلاین داخلی منجر خواهد شد.
لوبلاگ در پایان تاکید کرد: تحریم ها بیشتر به زیان شرکت های آمریکایی هستند. در حالی که اپل از فروش محصولاتش در ایران منع شده است، سامسونگ یکی از رقیبان بزرگ این شرکت آمریکایی، امسال یک مرکز فروش بزرگ در ایران تاسیس کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 299736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟