سلیمی: دولت در اقتصاد به ظرفیت‌های داخلی تکیه کند

رکنا سیاسی: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی، با بیان اینکه بهترین نقشه راه برای دولت دوازدهم بیانات رهبری در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری است، گفت: دولت باید به ظرفیت‌های داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشد، زیرا ما در داخل از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستیم که در مسئله اقتصاد حتما می تواند به اینها توجه کند.
وی افزود: رکود یک مسئله واقعی است. شعار نیست. ضمن اینکه بیکاری هم به صورت یک قوز بالای سر همه خانواده‌ها قرار گرفته. باید برای این‌ها چاره اندیشی کرده و در مورد نقدینگی، سود بانکی، مالیات و گمرکات نیز اصلاحاتی انجام شود.
این نماینده مجلس همچنین به تاکیدات رهبری در مورد تعامل گسترده با دنیا نیز اشاره کرد و گفت: رهبری در مسئله تعامل گسترده با دنیا تاکید دارند، نه با چهار تا دولت، باید با کل دنیا ارتباط برقرار کنیم. در مراسم تحلیف ریاست جمهوری هم دیدیم که کشورهای مختلفی در این مراسم شرکت کردند.
نماینده مردم محلات در مجلس اظهار داشت: دولت بسیار بزرگ است. باید ساختارها تغییر کرده و چابک شوند و این اصلاح حتما انجام شود. ضمن اینکه دولت باید در بخش‌های پژوهشی سرمایه گذاری کند، در حالیکه عدم توجه به این بخش در دراز مدت آسیب‌های جدی وارد می‌کند.
سلیمی در پایان گفت: دولت نباید بیش از اندازه سیاست زده شود، سیاست‌زدگی بیش از اندازه آسیب می زند. لذا دولت باید تحرک بیشتری از خود نشان دهد. با حضور در استان‌ها با مردم ارتباط برقرار کند. با فساد و مفسدین هم مبارزه و برخورد کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 298828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟