درخواست نتانیاهو از پوتین در مورد ایران چیست؟

رکنا سیاسی: به گفته بنیامین نتانیاهو، تثبیت حضور ایران در سوریه نشان‌دهنده «رویه تهاجمی» این کشور است؛ رویه‌ای که بعد از توافق هسته‌ای «کوچک‌ترین تغییری نکرده است».
نخست‌وزیر اسرائیل با بیان اینکه روز چهارشنبه اول شهریور برای دیدار با ولادیمیر پوتین به روسیه می‌رود، افزود که یوسی کهن رئیس موساد، و مئیر بن شبات، مشاور جدید امنیت اسرائیل، او را در سفر به روسیه همراهی خواهند کرد.
به گزارش رسانه‌های اسرائیل، نتانیاهو همچنین در روز سه‌شنبه، نشستی با مقامات امنیتی و نظامی اسرائیل در مورد «خطرات حضور ایران در سوریه» برگزار کرد.
رئیس موساد هفته گذشته در گزارشی به دولت اسرائیل گفته بود: تغییرات منطقه «به سود اسرائیل نبوده و هر جا که داعش ISIS بیرون رفته، ایران وارد شده است».
نخست‌وزیر اسرائیل پس از دریافت این گزارش گفته بود: اسرائیل برای امنیت خود، «به هر اقدام لازم دست می‌زند».
روزنامه هاآرتص نوشت: «درخواست مشخص» اسرائیل از آمریکا و روسیه، بیرون رفتن نظامیان ایران و شبه‌نظامیان شیعی از سوریه است.
مذاکرات روز چهارشنبه میان نتانیاهو - پوتین در بندر سوچی، محل تعطیلات تابستانی رهبر روسیه، ششمین دیدار آنها در دو سال اخیر است؛ پنج ملاقات در روسیه صورت گرفته است.
بنیامین نتانیاهو در سال‌های اخیر بارها با ولادیمیر پوتین در مورد ایران گفت‌وگو کرده است؛ مخالفت با تحویل سامانه دفاع موشکی «اس ۳۰۰» از سوی روسیه به ایران، برجام و نیز مخالفت با «تثبیت جای پای ایران در سوریه» از مسائلی بوده‌اند که نخست‌وزیر اسرائیل در سفرهای گذشته خود به کرملین با رئیس‌جمهوری روسیه مطرح کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟