تقدیر جهانگیری از اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی

رکنا سیاسی: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم تودیع و معارفه معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، احمدی پور رییس سابق این سازمان را مدیری شایسته و پرتلاش توصیف کرد و اظهارداشت: ایشان در دوره کوتاه مدیریت خود، با تلاش، سخت کوشی و پاک دستی بسیاری از کارها را به سرانجام رساند و توانست به عنوان زنی توانمند در سطح عالی و مدیریت کلان کشور به خوبی بدرخشد.
معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید فرصت خدمت و مدیریت برای زنان که نیمی از جمعیت کشور هستند فراهم شود، خاطر نشان کرد: باید فرصتی فراهم شود تا زنان بتوانند نقش واقعی خود را در کشور ایفا کنند و این موضوع در دولت دوازدهم یکی از جهت گیری‌های اصلی خواهد بود که زنان در مدیریت کلان کشور حضور داشته باشند. 
وی ادامه داد: در یکی از جلسات شورای عالی اداری که چندی پیش برگزار شد، این تصمیم اتخاذ شد که تا پایان برنامه ششم توسعه، سهم زنان در مدیریت کشور که هم اکنون 22 درصد است به 30 درصد افزایش پیدا کند. 
جهانگیری در ادامه از مونسان رییس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان یکی از مدیران موفق کشور نام برد که تجربه بسیار درخشانی در زمینه های مختلف داشته و هم اکنون فرصت جدیدی بوجود آمده تا سازمان میراث فرهنگی، با مدیریت وی دوران جدیدی را آغاز کند.
معاون اول رییس جمهور در ادامه با قدردانی از رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم اظهار داشت: در جلساتی که برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نمایشی از آزادی، اخلاق مداری و دموکراسی را شاهد بودیم و انصافاً نقدهایی که از سوی نمایندگان مجلس مطرح می‌شد نقدهایی اخلاقی بود و خوشبختانه به مسائل حاشیه‌ای و غیر مرتبط پرداخته نمی‌شد.
وی اضافه کرد: پس از جلسات بررسی صلاحیت‌ها، نهایتاً رأی خوبی به وزرای پیشنهادی داده شد و دو سوم وزرا رأی بالای 200 نفر از مجلس شورای اسلامی اخذ کردند و این پشتوانه‌ای برای دولت در تصمیم‌گیری‌ها خواهد بود چراکه بیش از دو سوم دولت از حمایت قاطع مجلس شورای برخوردار هستند.
جهانگیری با اشاره به اینکه مسائل و چالش‌های فراوانی پیش روی دولت دوازدهم قرار دارد و دولت به تنهایی قادر به پیمودن این مسیر نیست، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که مشکلات در واقع مشکلات همه کشور است و همه ارکان نظام باید با انسجام و همدلی برای حل این مسائل همکاری و همراهی کنند.
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: دولت دوازدهم وظیفه خود می داند که تفاهم ملی را در همه ارکان نظام بوجود آورد تا بتوانیم گام های به سمت توسعه را با انسجام و هماهنگی برداریم و اطمینان دارم دولت با پشتوانه مقام معظم رهبری و مردم ایران که بزرگترین سرمایه دولت و نظام هستند، قادر خواهد بود به نحو مطلوب حرکت کند.
وی با تاکید بر اینکه هر سه موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اهمیت فراوانی برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: امروز دیگر دارایی های فیزیکی نظیر چاه های نفت و شرکت های بزرگ همانند گذشته اهمیت ندارند و کسانی که دارای فکر، مغز و اندیشه هستند صاحبان ثروت محسوب می شوند لذا ناگزیر هستیم که امکاناتی که در اختیار داریم را گسترش دهیم و منابع جدیدی برای کشور خلق کنیم.
جهانگیری میراث فرهنگی را از منابع مهم کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: کشوری که از تمدن تاریخی قوی برخوردار باشد در حقیقت از اقتدار برخوردار است و باید با اتکا به میراث فرهنگی خود نشان دهیم که چه داشته ایم و که بوده ایم و با این پشتوانه چه می توانیم داشته باشیم. 
معاون اول رییس‌جمهوربا تاکید بر اینکه میراث فرهنگی می‌تواند یکی از عوامل مهم توسعه ایران باشد، ادامه داد: میراث فرهنگی چیزی نیست که در گذشته بوده و در همانجا مانده باشد بلکه امروز و آینده بشریت به میراث فرهنگی متصل است و ما باید فهم درستی از آن داشته و برای توسعه از آن استفاده کنیم.
وی با اشاره به تنوع اقلیمی و جغرافیایی ایران خاطر نشان کرد: ایران از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است و هر چه دنیا به سمت صنعتی شدن پیش می رود، جغرافیای زیبا فرصتی برای مناطقی است که از این جغرافیا برخوردارند. 
جهانگیری تصریح کرد: ما نباید فقط به دنبال درآمدهای نفتی باشیم و اگر به منابع دیگر نظیر جاذبه های طبیعی و گردشگری ایران توجه کنیم می توانیم درآمدی بیش از درآمد نفت کسب نماییم.
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: اگر از توسعه و اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم و اگر به دنبال سرمایه گذاری و رونق در کشور و توسعه پایدار و متوازن منطقه ای هستیم باید به مقوله گردشگری به صورت جدی توجه کنیم. 
وی همچنین با تاکید بر اهمیت صنایع دستی خاطر نشان کرد: در دور افتاده ترین روستاهای کشور، پیر و جوان هنر Art را با ابزاری ساده تبدیل به صنعتی چشم نواز می کنند که در دنیا طالب زیادی دارد. 
جهانگیری با اشاره به چالش فرا سازمانی سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری، گفت: هنوز در بخش حاکمیتی نتوانسته ایم فهم مشترکی در سه حوزه فعالیت این سازمان ایجاد کنیم و هر کس از این سه مقوله فهمی دارد و می خواهد بر همان مبنا عمل کند.
معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: اینکه توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور هر کدام چه نسبتی با این سه مقوله دارند موضوع مهمی است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود و با دستگاه های فراسازمانی مرتبط نیز هماهنگی لازم صورت گرفته و فهم مشترکی ایجاد شود.
وی بر لزوم تلاش برای جذب گردشگران خارجی و ایجاد ارتباط با کشورهای طرف تعامل تاکید کرد و گفت: باید موانع پیش روی تکمیل زیرساخت های گردشگری را برطرف کرده و به بخش خصوصی میدان دهیم و موانع فرهنگی و موانع ساختاری و سازمانی را برای توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برطرف کنیم.
در این مراسم روسای سابق و جدید سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری نیز هر کدام در سخنانی نظرات و دیدگاه های خود را مطرح کردند و رییس سابق گزارشی از اقدامات صورت گرفته و دستاوردها ارائه کرد و رییس جدید نیز برنامه های خود را برای توسعه برنامه ها و اهداف این سازمان برشمرد.
در این مراسم همچنین رییس سابق سازمان لوح تقدیری از معاون اول رییس جمهور دریافت کرد و دکتر جهانگیری حکم رییس جمهور برای رییس جدید سازمان را به وی اعطا کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟