عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران: کرباسیان مدیری عملگراست

رکنا سیاسی: عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران:

1.دو نکته در مورد وزرای پیشنهادی در دولت دوم روحانی مطرح است. نکته اول سابقه اجرایی و توان مدیریتی افراد و نکته دوم هماهنگی آن‌ها در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت است. به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران تلاش کرده تا در دومین دولت خود یعنی دولت دوازدهم وزرای قوی‌تری را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. هرچند در بین گزینه‌ها، نسبت به برخی انتقاداتی وجود دارد اما مهم‌تر از افراد میزان هماهنگی بین آن‌هاست که امیدواریم در دولت آینده روحانی این مهم برآورده شود.

2.وزیر پیشنهادی اقتصاد، کرباسیان مدیری عملگراست. او در هر سازمانی که فعالیت کرده اثرگذار بوده است. تسهیل سازی امور یکی از ویژگی‌های اوست به‌ویژه در مورد فعالیت‌های بخش خصوصی. شریعتمداری، وزیر پیشنهاد صنعت، معدن و تجارت هم نگاه ویژه به بخش خصوصی دارد و فکر می‌کنم طرح مطالبات بخش خصوصی و حرف‌های فعالان اقتصادی با شریعتمداری بی‌مانع و راحت است. امیدواریم با حضور این دو وزیر پیشنهادی به‌عنوان سکان‌داران وزارت اقتصاد و صنعت در دولت آینده بسیاری از مشکلات اقتصادی بخش خصوصی و دولتی حل‌وفصل شود.

3.تأمین منابع مالی برای بخش خصوصی از جدی‌ترین خواسته‌های این بخش از وزیر آینده اقتصاد است. امیدواریم وزیر اقتصاد دولت دوازدهم صرفاً به فاینانس پروژه‌های دولتی فکر نکند و دولت‌گرا نشود. بازار Store سرمایه اولویت دوم ماست. بازار سرمایه در اقتصاد تمام کشورها نقش مهمی ایفا می‌کند. بازار سرمایه ایران مدیران محافظه‌کاری دارد، درحالی‌که در هیچ کشوری از جهان این‌طور نیست. بازار سرمایه به مدیران شجاع، آگاه به کار و دانشمند نیاز دارد که این بازار را تکان بدهد. امیدواریم در زمان بازنگری در انتصابات جدید در وزارت خانه‌های اقتصادی به این مهم توجه شود. رفع موانع تولید و قوانین دست و پاگیر، حمایت واقعی از تولید به‌ویژه SME تا که درباره آن زیاد حرف زده‌شده اما به این حرف‌ها عمل نشده است، تنظیم بازار به روش بازرگانی و منتظم بدون تقابل با صنعت از دیگر موارد موردنظر بخش خصوصی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295228 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟