روسیه ادعای دروغ رسانه‌های آلمان درباره قاچاق تجهیزات نظامی از ایران به روسیه را به شدت تکذیب کرد

رکنا سیاسی: از ریانووستی، ایگور کوروتچنکو گفت: این خبر جعلی و ساختگی است و با هدف خراب کردن روسیه و ایران به اتهام نقص قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر شده است.

وی افزود: هدف از این اقدام تحریک‌آمیز، بی‌اعتبار کردن تلاش‌های مسکو برای حل و فصل بحران سوریه است.

این مقام روس خاطرنشان کرد: مناسبات نظامی و فنی مسکو با تهران بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

هم‌چنین فرانس کلینتسوییچ معاون اول رئیس کمیته شورای دفاع و امنیت فدراسیون روسیه در بیانیه‌ای ادعای روزنامه آلمانی دی ولت آم سایتونگ را در خصوص قاچاق Contraband تجهیزات نظامی از ایران به روسیه به شدت تکذیب کرد.

وی افزود: روسیه تجهیزات نظامی بسیاری به ایران ارسال کرده است و به طور مسلم این تجهیزات نیاز به انجام خدمات تعمیر و نگهداری روزمره دارد، در این راستا روسیه اقدام به آموزش متخصصان ایرانی کرده و اکنون متخصصان ایرانی قادر به انجام این امور هستند.

این سناتور روس خاطرنشان کرد: آموزش متخصصان ایرانی برای انجام خدمات تعمیر تجهیزات نظامی، مطابق با استانداردهای بین‌المللی انجام شده است.

گفتنی است، روز یک‌شنبه (13 اوت) روزنامه آلمانی دی ولت آم سایتونگ، این روزنامه با استناد به منابع ناشناس سازماهای اطلاعاتی کشورهای غربی ادعا کرد، ایران برای دور زدن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، از طریق سوریه اقدام به قاچاق اسلحه به روسیه کرده است که برخی از این محموله‌ها سلاح‌های تهاجمی سنگین هستند.

بر اساس گزارش این نشریه که رسانه‌های آلمانی به آن استناد کرده‌اند، در ماه ژوئن هواپیماهای ایرانی دو بار در پایگاه هوایی سوریه در فرودگاه بین‌المللی حمامیه به زمین می‌نشیند، این هواپیماها در آنجا اقدام به تحویل محموله‌های نظامی به مقصد ترانزیتی به روسیه کرده‌اند.

این روزنامه آلمانی به نوع سلاح‌ها اشاره‌ای نکرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 294689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟