انتخاب شریعتمداری و گمانه زنی ها

رکنا سیاسی: عبدالله رضیان گفت: نمره نعمت زاده بد نیست. چالش‌های صنعت، تحریم‌های صنعتی و رکود در بدو روی کار آمدن دولت یازدهم بسیار جدی بود و وزیر صنعت به دلیل اطلاعات خوبش از وضعیت این حوزه توانست اقدامات قابل قبولی در کارنامه مدیریتی‌اش ثبت کند البته اشرافیت ایشان در حوزه‌های صنعت و بازرگانی و صادرات چندان قابل قبول نبود. اگرچه هنوز نیمی از رکود همچنان برقرار است اما عملکرد نعمت‌زاده توانست تاثیر خوبی در این بخش داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اولویت‌های بخش صنعت، گفت: سامان دادن رکود در بخش صنعت، رونق تولید و بازار Store فروش و صادرات از ضروریات رونق بخش تولید و صادرات است که موجب بهبود وضعیت اشتغال کشور می‌شود.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس با اشاره به وضعیت بخش معدن، اظهار کرد: تنها 9 درصد معادن کشور به بهره‌برداری رسیده‌اند. فناوری‌های معدنی، برداشت و فرآوری محصولات معدنی باید در دستور کار وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت قرار بگیرد. سازمان‌های توسعه‌ای اقداماتی در این بخش در دست انجام دارند اما ظرفیت‌های این بخش بسیار بیشتر از اقدامات انجام گرفته است.

رضیان رفع موانع صادرات کالا و خدمات را از دیگر ضروریات بخش اقتصادی کشور دانست و افزود: به دلیل مشکلاتی که در حوزه صادرات وجود دارد توان صادرات محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی کاهش دارد. با رفع این موانع می‌توان در حوزه اقتصاد تحرک خوبی را ایجاد کرد.

وی کار وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را سخت دانست و افزود: دل نگرانی‌های در مجلس بابت میزان موفقیت ایشان در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت وجود دارد. برخی نمایندگان نگران این هستند که انتخاب شریعتمداری به دلیل ریاست ستاد انتخابات دکتر روحانی، سیاسی بوده باشد. این وزارت فنی و تخصصی است و کار سیاسی در این وزارتخانه فاقد توجیه است. ایشان باید به اعضای کمیسیون صنایع و معادن و نمایندگان مجلس توضیحات لازم را بدهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 294576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟