ظریفیان: دولت دوازدهم از زنان توانمند در سطوح میانی و ارشد مدیریت استفاده کند

رکنا سیاسی: غلامرضا ظریفیان درباره انتخاب شهیندخت مولاوردی، معصومه ابتکار و لعیا جنیدی به عنوان دستیار و معاونان رئیس‌جمهور اظهار کرد: زنان با توجه به تخصص‌ها و توانایی‌هایی که به دست آورده‌اند، ظرفیت‌های خوبی برای مدیریت کشور ایجاد کرده‌اند و در این زمینه تلاش‌های خوبی داشته و تجارب موفقی ارائه داده‌اند

وی در ادامه افزود: خانم مولاوردی و خانم ابتکار تجارب و کارنامه خوبی دارند و انتخاب آنها احساس خوبی در جامعه ایجاد می‌کند. در روزهای گذشته که اخباری در مورد عدم حضور خانم مولاوردی در دولت منتشر شده بود، جامعه نسبت به آن واکنش نشان داد. خانم جنیدی هم از اساتید بسیار خوب دانشگاه تهران است که حتما ظرفیت جدیدی را در اختیار دولت قرار می‌دهد و تجربه خوبی به جای می‌گذارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم‌چنین خاطرنشان کرد: در گذشته همواره به صورت نمادین به نقش زنان در جامعه پرداخته و در زمان انتخابات درباره استفاده از زنان در مدیریت کشور وعده داده شده اما در عمل به دلایل منطقی انتخاب زنان با مشکل روبرو شده است. دولت دوازدهم هم خوب است متعهد شود که در یک فرآیند بخشی از کارشناسان زن را به ادارات کل و از اداره کل به معاونت ارتقا دهد و به وزارتخانه‌ها ماموریت دهد که از زنان توانمند خود در سطوح میانی و ارشد مدیریت استفاده کند.

ظریفیان با بیان این‌که در این شرایط برای 4 سال بعد زنان تجربه مدیریت سطوح بالا را فرا گرفته و آماده پذیرش مسوولیت‌های بالاتر می‌شوند تصریح کرد: به این شکل دست دولت هم برای انتخاب زنان بازتر می‌شود و دیگر بحث مردانگی یا زنانگی نداریم و حتی می‌توانیم تبعیض مثبت هم داشته باشیم یعنی در شرایط برابری توانایی‌های یک مرد و یک زن، از آن زن برای مدیریت استفاده کرده و اولویت را به زنان بدهیم.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در پایان گفت: واگذاری مسوولیت مدیریت سطوح میانه و ارشد به زنان موجب می‌شود آنها آمادگی پذیرفتن مسوولیت بالاتر پیدا کنند و دیگر نقش و حضورشان در جامعه نمادین نباشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 293213 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟