قره‌خانی: زنگنه و بیطرف گزینه‌های مناسبی برای وزارتخانه‌های نفت و نیرو هستند

رکنا سیاسی: اسدالله قره خانی در ارزیابی خود از وزرای پیشنهادی نفت و نیرو گفت: فکر می کنم وزاری پیشنهادی برای دو وزارتخانه نفت و نیرو شرایط عمومی و اختصاصی به منظور اداره این دستگاه را دارا هستند. زیرا هردو در دولت‌های مختلف به عنوان وزیر، این دو وزارتخانه را اداره کردند.

وی افزود: وزارتخانه های نفت و نیرو جزو دشتگاه های اساسی و زیربنایی هستند که به نوعی توسعه کشور مستلزم تامین زیرساخت انرژی و منابع مالی می باشد، که از طریق نفت و گاز تامین می شود.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با بیان اینکه زنگنه و بیطرف هر دو وزارتخانه‌های نفت و نیرو را می شناسند و مجموع این وزارتخانه ها نیز با آنها آشنا هستند، گفت: به نظر می‌رسد هر دوی این افراد تخصص و مهارت حرفه ای کافی را دارند و در شرایط حال گزینه های مناسبی برای این وزارتخانه ها هستند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس همچنین بیان کرد: نمی توانیم بگوییم که حتما همه نمایندگان در مورد رای اعتماد به یک وزیر موافق هستند. زیرا بخشی از مجلس نگاه تخصصی دارد و گاهی اوقات هم مسائل منطقه ای و گرایش‌های سیاسی در انتصاب وزرا و رای اعتماد به آنها تاثیرگذار است.

قره خانی ادامه داد: بنابراین فکر می کنم که زنگنه و بیطرف بتوانند در صحن علنی مجلس رای لازم را به دست آورند البته کارشان راحت نیست چون هم مخالفین سرسختی دارند و هم موافقین سرسخت و باید طرح و برنامه خود را علاوه بر کمیسیون تخصصی (کمیسیون انرژی) به سایر نمایندگان نیز ارائه دهند تا کمیسیون هم بتواند نظر مساعد داشته و دفاع کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 293064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟