عضو هیات رئیسه مجلس: قوانین در مورد سخنرانی رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه در مراسم روز تحلیف ساکت است

رکنا سیاسی: مراسم تحلیف در مجلس روز گذشته با نظم، دقت و ترتیب مثال زدنی‌ای انجام شد روسای قوا نیز در زمان بندی مشخص به ایراد سخنان مهمی پرداختند و در حالیکه روسای هر سه قوه سخنرانی داشتند، اما مراسم راس ساعت شروع و به پایان رسید در این بین برخی حواشی ایجاد شده توسط بعضی نمایندگان مانند عکس سلفی گرفتن با موگرینی و یا ادعای یکی از نمایندگان به غیر قانونی بودن سخنرانی یکی از روسای قوا در مراسم روز تحلیف مجلس باعث شد در مورد دوم با یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس گفتگویی کوتاه داشته باشیم. هرچند با مطالعه قانون Law اساسی و آیین نامه داخلی مجلس مشخص می‌شود ادعای این نماینده احتمالا به دلیل اطلاع نداشتن از آیین نامه داخلی مجلس است (!) و قانون منعی برای سخنرانی ندارد.

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان در این مورد با تایید سکوت قانون در این زمینه میگوید: در قوانین درباره سخنرانی رئیس جمهور، ریاست مجلس و رییس قوه قضائیه صحبتی نشده است.

وی افزود: قوانین تنها الزام داشته‌اند که هنگام سوگند رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان باید در جلسه تحلیف حضور داشته باشند.

عضو هیئت ریسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: جز این موضوع در مابقی موارد قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس دستور خاصی ندارد و ساکت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 290859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟