رئیس گروه دوستی پرتغال: حفظ روابط‌مان با ایران از اهمیت بالایی برخوردار است

رکنا سیاسی: ژوزه فونسکا سیلوا رییس گروه دوستی پرتغال که برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور حسن روحانی به ایران سفر کرده، در بدو ورود در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه تمدنی ایران و پرتغال اظهار کرد: روابط بین دو کشور هر روز در حال قوی‌تر شدن است.

وی افزود: ایران درهای خود را به سوی جهان به خصوص پرتغال گشوده و این روابط روز به روز قوی‌تر می‌شود.

رئیس گروه دوستی ایران و پرتغال تاکید کرد: دور اول ریاست جمهوری ‌آقای روحانی از نظر سیاسی مهم بود و این که در دوره دوم نیز این روابط با جهان به ویژه پرتغال حفظ شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که برای اولین یک گروه دوستی میان دو کشور شکل گرفته است، افزود: گروه‌های پارلمانی از دو کشور دیدارهایی داشتند که باعث شد تا نتایج و گام‌های مثبت دو سویه برداشته شود.

سیلوا در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: امیدوارم این گام‌های خلاقانه ادامه داشته باشد چرا که برای رسیدن به اهداف دو کشور بسیار مؤثر خواهد بود.

در ادامه ورود مهمانان خارجی برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهوری منتخب ایران که عصر شنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، ژوزه فوتسکا سیلوا، رییس گروه دوستی کشور پرتغال و حسن شریف معاون رییس مجلس سیرالئون سحرگاه امروز (جمعه) از فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران شدند و مورد استقبال نمایندگان وزارت خارجه قرار گرفتند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 290090 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟