برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهوری، اثبات واقعی مردم سالاری در ایران است

رکنا سیاسی: کمال لشکری  افزود: حکم تنفیذ رئیس جمهوری یعنی تمکین به آرای 24 میلیون ایرانی، احترام به رای مردم و کمک ‌به تحقق مطالبات بحق آنان است.

وی مراسم تحلیف و تنفیذ رئیس جمهوری را اجرای منشور حقوق شهروندی و تقویت تدبیر و امید بر پایه مردم سالاری در کشور دانست و اظهار کرد: این مراسم یعنی تحقق شعارها و برنامه هایی که مردم به آنها رای داده اند.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان با بیان اینکه مراسم تحلیف و تنفیذ دولت پیام روشن ما را به دنیا اعلام می کند، خاطرنشان کرد: پیام این است که بر سر منافع ملی کشورمان، هیچ اختلاف نظری وجود ندارد.

لشکری در ادامه با بیان اهمیت قانونی جایگاه و وظایف رئیس جمهوری در قانون Law اساسی تصریح کرد: طبق قانون اساس تمامی تصمیمات کشور در حوزه اجرایی توسط رئیس جمهوری و دولت گرفته می ‌شود، بنابراین ضروریست تا از کابینه ای توانمند برخوردار باشد.

دبیر حزب مردم سالاری استان گیلان بیان داشت: انتظار ما از دیگر جناح های سیاسی این است که برای پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی، همراه دولت باشند و وجاهت قانونی رئیس جمهوری را به رسمیت بشناسند.

وی در ادامه با بیان ضرورت وحدت قوا برای تحقق برنامه ها در کشور خاطرنشان کرد: طبق تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با وحدت سه قوه، لازم است قوای مقننه، قضاییه و مجریه با تعامل و حفظ وحدت بین خود، به دولت برای اجرای برنامه ها کمک کنند.

لشگری لازمه تحقق و اجرای مصوبات دولت را انسجام قوا دانست و بیان داشت: از هم گسیختگی و تفرقه بین قوا موجب بی ثباتی و سوء استفاده دشمن می شود و بر روند رو به رشد کشور تاثیر منفی می گذارد.

وی در ادامه مصاحبه با خبرنگار ایرنا، درباره تعامل سازنده با جهان که از وعده های اصلی حجت الاسلام روحانی است ، گفت: تعامل و رابطه با دنیا ، تاثیر مثبتی در حوزه های مختلف دارد و ما نباید از جهان پیرامون خود عقب بمانیم بلکه لازم است توانایی بهره مندی از علم و تخصص دیگر کشورها را داشته باشیم.

به گزارش ایرنا ، مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهوری پنجشنبه هفته جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام و مراسم تحلیف نیز 14 مردادماه در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 289422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟