جهانگیری مصوبه دولت برای جبران خسارات ناشی از زلزله استان خراسان شمالی را ابلاغ کرد

رکنا سیاسی: هیات وزیران در جلسه 14 تیرماه 1396 به پیشنهاد وزارت کشور و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون Law اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1- مبلغ 781 و 710 میلیون ریال از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند (م) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) – مصوب 1393-، برای جبران خسارات و بازسازی تاسیسات زیربنایی و سایر بخش های خسارت دیده ناشی از زلزله استان خراسان شمالی در اختیار دستگاه های اجرایی ذیربط قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

2- مبلغ دو هزار و 836 میلیارد و 740 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری) توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بین آسیب دیدگان ناشی از سیل استان خراسان شمالی با ضمانت زنجیره ای به منظور بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی پرداخت می شود. بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانک ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

3- سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان موضوع بند (2) این تصویب نامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینه های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید و این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالباتشان نیست.

4- سازمان برنامه و بودجه استان خراسان شمالی موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نماید.

اسحاق جهانگیری این مصوبه را به وزارتخانه های کشور، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا، ساعت 22:30 روز شنبه، 23 اردیبهشت، زلزله ‌شدیدی به بزرگی ۵.۷ ریشتر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را لرزاند.

محل وقوع این زمین لرزه ‌در استان خراسان شمالی ‌حوالی پیش‌قلعه، از توابع مانه و سملقان بوده که در ساعت‌‌ 22:30:58 در طول جغرافیایی‌ 57.22 و عرض جغرافیایی‌ 37.66 و عمق 11 کیلومتری زمین رخ داد، این زلزله خساراتی به همراه داشت.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 288234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟