انتقاد شدید ارگان حزب حاکم چین از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی

رکنا سیاسی: گلوبال تایمز روز شنبه در گزارشی تحلیلی نوشت: تصویب لایحه تحریم در مجالس سنا و نمایندگان آمریکا علیه سه کشور روسیه، ایران و کره شمالی قابل قبول نیست و چین بارها موضع خود را مبنی بر اینکه آمریکا نباید بر اساس قوانین داخلی خود دیگر کشورها را تحریم کند، اعلام کرده است.

این رسانه چینی می نویسد: تحریم هایی از این دست علیه کشورها نه تنها مشکلی را برطرف نمی کند بلکه باعث ایجاد رویارویی و تنش های بیشتر می شود.

گلوبال تایمز بخصوص تحریم های آمریکا علیه روسیه را مورد توجه قرار داده و خواستار آن شده است که دولت با کمک های مالی و مادی این اقدام آمریکا را خنثی کند.

ارگان حزب حاکم کمونیست چین ادامه می دهد: با توجه به حرکت تحریمی آمریکا لازم است مناسبات مالی با روسیه تقویت شده و بانک های دو کشور همکاری نزدیکتری با یکدیگر داشته باشند و دو طرف بجای دلار از ارزهای رایج خود برای مبادلات تجاری استفاده کنند.

این روزنامه ادامه می دهد که اگر روسیه بخواهد با توجه به این تحریم ها ارتباطات و همکاری هایش را با چین افزایش دهد، پکن باید از این کار استقبال کند.

همزمان خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی نیز گزارش کرده است که موسسه رایزنی امنیتی در آمریکا در تازه ترین توصیه خود خواستار تحریم های بیشتر چین نیز در ارتباط با برنامه هسته ای کره شمالی شده است.

این گزارش می افزاید که دولت دونالد ترامپ Trump رییس جمهور آمریکا باید در نظر داشته باشد که هنوز بانک های چینی پیشرو مبادلات تجاری با کره شمالی هستند و اگر برنامه هسته ای تسلیحاتی و موشکی کره شمالی به این شکل توسعه یابد باید برای تحت فشار قراردادن این کشور بانک های چینی هم تحریم شوند.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟