واعظ آشتیانی: دولت فراجناحی نباید در حد شعار بماند

رکنا سیاسی: امیررضا واعظ آشتیانی، درباره فراجناحی بودن دولت دوازدهم، اظهار کرد: اینکه دولت بخواهد از نیروهای کارآمد فارغ از جناح‌بندی سیاسی آنها استفاده کند پسندیده است ولی این اتفاق باید عملیاتی شود و در حد شعار باقی نماند زیرا دولت‌های گذشته هم شعار فراجناحی بودن سر دادند اما هیچ وقت این اتفاق رخ نداد و در حد شعار باقی ماند.

وی در ادامه افزود: استفاده از سرمایه‌های انسانی کشور و افرادی که کشور برای آنها هزینه کرده است برای پیشرفت خیلی خوب است اما ملاک نباید این باشد که چون فلان شخص در دانشگاه استاد خوبی است بنابراین می‌تواند وزیر خوبی هم باشد. افرادی باید برای کابینه انتخاب شوند که از جسارت لازم و توانمندی کافی و خلاقیت برای پیشبرد برنامه‌های کشور و دولت برخوردار باشند. دولت هم باید به این سمت برود که فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی وزرایی را انتخاب کند که در خدمت برنامه‌های کشور و دولت باشند و آنها در مسئولیت وزارت، فعالیت‌های جناحی را کنار بگذارند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه دولت فراجناحی می‌تواند زمینه را برای گفت‌وگو و کاهش اختلافات تشکل‌های سیاسی فراهم کرده و حتی می‌تواند آشتی ملی میان گروه‌های سیاسی را ایجاد کند، خاطرنشان کرد: البته دولت فراجناحی بودن با شرکت سهامی شدن دولت متفاوت است. افرادی باید وارد کابینه شوند که دغدغه خدمت به کشور و نظام داشته باشند.

واعظ آشتیانی همچنین تاکید کرد: چه اقلیت و چه اکثریت باید در پیشرفت کشور سهم داشته باشند. هنر Art رییس‌جمهور باید این باشد که از همه ظرفیت‌های کشور برای پیشبرد برنامه‌ها استفاده کند. نباید بین کسانی که به رییس‌جمهور رای داده و کسانی که به او رای نداده‌اند دیوار کشیده شود. نباید بیان شود که نوبت مدیریت کسانی است که 24 میلیون رای داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟