معاون استاندار ازمیر: ترکیه تحریم های آمریکا علیه ایران را به رسمیت نمی شناسد

رکنا سیاسی: محمد انصاری اوغلو دوشنبه شب در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی زنجان افزود: ترکیه برای دور زدن این تحریم ها فعالیت هایش را از طریق هالک بانک اسی (halk bankasi) انجام داده است که در حال حاضر مدیرعامل این بانک در آمریکا زندانی Prisoner است.

وی تاکید کرد: کشورهای ایران و ترکیه دارای یک خدا ، کتاب آسمانی مشترک و به یک پیغمبر نیز اعتقاد دارند و سالهای زیادی است که در جوار هم برادرانه زندگی می کند.

انصاری اوغلو ادامه داد: بین زنجان و ازمیر2 هزار و 500 کیلومتر راه زمینی وجود دارد که با راه اندازی خط هوایی فعالیت های بین این 2 استان راحت تر خواهد شد.

وی تاکید کرد: این خط هوایی یا باید بین ازمیر – تهران ، یا ازمیر - فرودگاه منطقه پیام و یا ازمیر – زنجان برقرار شود.

معاون استاندار ازمیر ترکیه خاطرنشان کرد: این پروازهای مستقیم باید به صورت سیستمی 'نه چارتر' نباید کمتر از 2 پرواز در هفته باشد.

انصاری اوغلو با تاکید بر اینکه هیچوقت اتاق اصناف و بازرگانی را غیردولتی نمی دانیم و آنها را نخستین تجار می شناسیم، یادآور شد: پشتوانه ای که ترکیه برای اتاق بازرگانی و اصناف دارد می توانیم در اختیار اتاق های زنجان نیز قرار دهیم.

وی افزود: این موارد را زمانی که طرف ها با هم جلسه داشتند می توانند نظرات خود را رد و بدل کنند.

معاون استاندار ازمیر ترکیه گفت: کسانی که از زنجان برای دولت ترکیه صادارت و یا کسانی که در این کشور شرکت دارند و به زنجان صادرات انجام می دهند هر امکاناتی که در اختیار تجار ترکیه وجود دارد در اختیار تجار زنجانی نیز قرار می دهیم.

انصاری اوغلو اعلام کرد: می توانیم با نخستین پرواز مستقیم که از تهران یا زنجان و فرودگاه منطقه پیام به ازمیر برقرار خواهد شد ، استاندار زنجان را همراه با مسئولان اتاق بازرگانی به ازمیر دعوت کنیم.

وی به پیشرفت بیشتر شهر زنجان اشاره و اظهار کرد: این شهر آب آشامیدنی با کیفیتی دارد و آب نخستین نشانه مدنیت است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286460 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟