سخنگوی وزارت خارجه: تحریم سپاه اشتباه استراتژیک و به نفع آمریکایی نخواهد بود

رکنا سیاسی: بهرام قاسمی روز دوشنبه در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی درمورد تحریم های جدید آمریکا علیه ایران که در کنگره در حال بررسی است، اظهار کرد: ما مواضع خود را بعد از اقدام کنگره اعلام خواهیم کرد اما در کلیت موضوع می توان گفت با هرگونه تحریم توسط هر کشوری و نسبت به هر کشوری مخالف هستیم.

وی افزود: تحریم ابزار ناعادلانه و نا کارآمدی است و در گذشته هم شاهد بودیم که با وجود تحریم‌ها، ایران در بسیاری از حوزه ها توانست با اتکا به نیروی انسانی هوشمند خود از ظرفیت‌های بیشتر استفاده کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال چنین رفتارهایی را محکوم، مذموم و غیر قابل قبول ذکر و تاکید کرد: این رفتارها جزو افزایش تنش و خصومت نتیجه ای نخواهد داشت.

قاسمی خاطرنشان کرد: این اقدامات رفتار خصمانه نسبت به ملتی است که انتخابات پرشوری را پشت سرگذاشته و نشان دهنده این است که به رغم شعارهایی که داده می شود با ایران چه رفتاری دارند و با دیکتاتورهایی که تنها دارایی آنها دلارهای نفتی است، چه برخوردی می کنند و این تناقض از عجایب روزگار ما است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: دولت آمریکا از هر گونه خصومت و لجاجت نسبت به ایران فروگذار نکرده و نشان داده که دولت قابل اعتمادی نیست.

قاسمی ادامه داد: آمریکا از یک سو با پدیده برجام مواجه است که از سازو کارهای مستحکم برخوردار بوده و به رغم نگاه‌های تند و چهره های افراطی نتوانسته اقدامی انجام دهد و تلاش می کند دست به اقدامات دیگر بزند تا ایران را از مزایای برجام محروم و فضای روانی و سیاسی را با چنین مصوباتی تخریب کند.

وی با بیان این که ایران کشوری است که بدون اتکا به دیگران برنامه های خود را پیش می برد، گفت: اقتدار ایران موجب نگرانی آنها است و آنان نگران هستند در آینده توان و اقتدار ایران بیشتر شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: آنها ممکن است دست به هر اقدامی بزنند اما موضوع تحریم سپاه اشتباه استراتژیک است که اگر مرتکب شوند به نفع آنها نخواهد بود.

**آمریکایی‌ها با عهد شکنی در قبال برجام دیوار بی اعتمادی دو کشور را بلند تر کردند

قاسمی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال گفت و گوی ایران و آمریکا و سخنان وزیر امور خارجه ایران در این خصوص اظهار کرد: این موضوع بحث جدیدی نیست، در دوران مذاکرات برجام هم وجود داشت و از سوی سایر مقامات جمهوری اسلامی هم مطرح شد.

وی افزود: ما به دولت امریکا بی اعتماد هستیم و در آینده باید بینیم امکان گفت و گو پیرامون مسایل دیگر وجود دارد یا نه.

قاسمی ادامه داد: متاسفانه یا خوشبختانه امریکایی‌ها نشان دادند که در عمل قابل اعتماد نیستند و با عهد شکنی در قبال برجام دیوار بی اعتمادی دو کشور را بلند تر کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟