وزارت کار متولی اشتغال نیست

رکنا سیاسی: غلام محمد زارعی با انتقاد از کسانی که اشتغال را به وزارت کار گره می‌زنند و به بهانه میزان بیکاری به تخریب وزارت کار می‌پردازند گفت: اشتغال یک مساله کلی است که بسیاری از دستگاه‌ها باید برای حل آن اقدام کنند و اگر هیات دولت را مسوول اشتغال و بیکاری بدانیم، بی راهه نرفته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید موضوع اشتغال در کشور حلاجی شود و برای آن راهکار ارایه دهیم گفت: هرگز نمی توانیم یک وزارتخانه یا دستگاه خاصی را مسوول اشتغالزایی بدانیم و بیکاری را بر دوش آن وزارتخانه و وزیر مربوطه آن بگذاریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید یک تحلیل درستی از اشتغالزایی در کشور داشته باشیم گفت: باید یک تحلیل درستی داشته باشیم که بتوانیم بیکاری را کاهش بدهیم و شغل ایجاد کنیم.

وی اقتصاد ایران را دارای ضعف‌های بسیار دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که اشتغال کشورمان را مورد تهدید قرار داده، ریسک بالای سرمایه گذاری بوده و موانعی که بر سر راه تولید وجود دارد، باعث شده تا مردم سرمایه‌هایشان را در بانکها سپرده گذاری کنند و رغبتی به سرمایه گذاری در امور اشتغالزایی نداشته باشند. نتیجه آن شده که میزان بیکاری کنترل نشده و امروز تمام مشکلات را بر دوش وزارت کار و علی ربیعی وزیر کار می گذارند که درست نیست.

زارعی با اشاره به بحران تعاونی‌های اعتباری گفت: اینکه مردم اعتقادی به سرمایه گذاری در صنعت ندارند و به دنبال گرفتن سود بی دردسر هستند، نتیجه‌اش را در تجمع مردمی می‌بینیم که مقابل مجلس و بانک مرکزی تجمع می کنند و شیشه های این مراکز اعتباری را می شکنند. آیا این هم مشکل عملکرد وزارت کار است؟

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که ساختار سرمایه گذاری اصلاح نشود، وضعیت صنعت و اشتغال کشور به همین صورت است گفت: آنهایی که وزارت کار را مسوول می‌دانند بهتر است با دقت بیشتری بررسی کنند و از سیاسی کاری دست بردارند. این افراد مغرضانه به وزارت کار نگاه می کنند و سعی دارند هر مشکلی را به دستگاه خاصی نسبت بدهند تا دولت را زیر سوال ببرند.

عضو کمیسیون صنایع با تاکید بر اینکه شاید وزارت کار مسوول اشتغال باشد اما متولی اشتغال نیست گفت: مسوول اشتغالزایی تمامی دستگاه‌های سیاستگذار است و همه آنها باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به برنامه سند چشم انداز 20 ساله، برنامه 5 ساله توسعه و بودجه سالانه گفت: در کدامیک از این اسناد بالا دستی وزارت کار متولی اشتغالزایی شناخته شده است؟ بهتر است آنهایی که به بهانه اشتغالزایی و بیکاری سعی در تخریب وزارت کار دارند، کمی با دقت بیشتر بررسی کنند تا متوجه شوند که وزارت کار متولی نیست و بهتر است برای تسویه حساب با وزارت کار، ابزارهای دیگری را مورد استفاده قرار دهند.

زارعی با اعلام اینکه وزارت کار از دو بخش رفاه و اقتصادی تشکیل شده است گفت: بی شک وزارت کار در بخش رفاهی عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته به نفع محرومان اقدامات خوبی انجام دهد و حتی یارانه‌ها را به سوی محرومان هدایت کرد که اقدامات قابل دفاعی بوده است.

نماینده بویر احمد و دنا با تاکید بر اینکه انتخاب ربیعی برای کابینه دوازدهم بر عهده رییس جمهور است گفت: گمان می کنم ربیعی عملکرد مثبتی داشته و بتواند نظر مجلس را جلب کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟