در جریان کلی فعالیت‌های شورای نگهبان ضعف جدی وجود نداشت

رکنا سیاسی: آیت الله جنتی در جلسه هفتگی این نهاد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت صادق (ع) گفت: مصائب وارد شده به ائمه هدی (س) در واقع مصیبت وارده به بشریت است؛ زیرا تمام بشریت از وجود مقدس آنها محروم می‌شوند.

وی با تشریح اجمالی خدمات علمی امام باقر و امام صاق علیهما السلام تصریح کرد: امام صادق (ع) در فرصتی کوتاه که برای ایشان مهیا شد، خدمات علمی و فرهنگی بسیاری داشتند و توانستند فرهنگ اسلامی را نشر دهند و از آن بزرگوار اکنون در همه ابواب فقهی، حدیث داریم.

جنتی یادآور شد: معلوم نیست اگر خدمات و آموزش‌های حضرت باقر و حضرت صادق علیهما السلام نبود، امروز چه تصویری از اسلام در اختیار بشریت بود؛ بنابراین در مصیبت شهادت ایشان هر قدر احساس تأثر داشته باشیم، کم است.

وی افزود: امیدواریم هر چه بیشتر بتوانیم فرهنگ صادقی و باقری و همچنین فرهنگ علوی و حسینی را در بین همه مردم نشر دهیم و ان‌شاءالله خداوند ما را قدردان آن ذوات مقدس بگرداند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: بحمدالله شورای نگهبان در این 37 سال به خوبی توانسته است وظایف و مأموریت‌های خود را انجام دهد و در جریان کلی فعالیت‌های شورای نگهبان ضعف جدی وجود نداشت.

جنتی تصریح کرد: البته کار شورای نگهبان بی‌نقص نبود و باید در فکر رفع نقص‌ها باشیم، اما شورای نگهبان در حد توان برای عمل به قانون Law و شرع اقدام کرده است.

دبیر شورای نگهبان همچنین از عملکرد مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان در قم و نیز مجمع مشورتی در تهران تقدیر کرد و گفت: مراتب تقدیر و تشکر مرا به اعضای این دو مجمع مشورتی که در انجام امور به شورای نگهبان کمک می‌کنند، برسانید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟